Value creation and co-creation in advisory board : case Kasvun Roihu Ltd and Nordea Growth program
Tekijät
Päivämäärä
2017Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
The goal of this research is to create deeper understanding, what kind of value Nordea Growth program created for its interest groups, and find the main factors behind the success of advisory boards. The goal of Nordea Growth program was to improve 20 small and medium sized companies readiness for financing and growth by building them advisory boards for a year. The program was organized by Kasvun Roihu Ltd and Nordea Plc.
Research was executed as qualitative singular case study and its empirical part was executed by interviewing 10 persons. Interviewees represented all the interest groups of the program and interview method was individual narrative interview. As an analysis method in research was used three stage content analysis model.
According to this research Nordea Growth program created value for all of its interest groups, but the level of perceived value varied strongly between different interest groups and persons. According to research the value perceived by award-winning companies can be divided into four themes, which are challenging and encouraging, new ideas, new contacts, and financing. Growth Board members perceived value can be divided into three themes, which are change in normal work, learning, and joy of helping others. Nordea’s perceived value can be divided into four themes, which are new perspectives for Nordea’s employees work, possible new customerships and development of existing ones, new relations between Nordea and external advisors, and positive influence on the brand. According to research there are seven main factors behind the success of Growth Board. These main factors are the leading role of the company, concrete and realistic targets, open atmosphere, company’s readiness to receive challenging, company’s functional ability, suitable Growth Board members, sufficient meeting preparations, and time and attendance.
Based on the research’ results some development ideas for implementation, selling and marketing of this service concept was made and also new process map for this service concept was build.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29739]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Value co-creation in health care : insights into the transformation from value creation to value co-creation through digitization
Rantala, Katja; Karjaluoto, Heikki (Association for Computing Machinery (ACM), 2016)This study explores the transformation of value creation into value co-creation and how the digitization of services plays a key role in this transformation within the health-care sector, which faces new challenges with ... -
LCA and added value creation : case: StickyX and the usage of SustainX tool
Markkanen, Noora (2018)Elinkaariarviointia, josta käytetään myös lyhennettä LCA, voidaan käyttää monin eri tavoin liiketoiminnassa arvonluomisessa. Eräs tavoista on hyödyntää elinkaariarvioinnista saatua tietoa tuotteiden ympäristövaikutusten ... -
Value co-creation and co-destruction in Untappd
Ulander, Santeri (2022)Tässä pro-gradu tutkielmassa tutkitaan miten arvoa yhteisluodaan ja yhteistuhotaan Untappdissa, sosiaalisessa sovelluksessa, joka pyörii oluen arvostelun ympärillä. Tutkielman tavoitteena on selvittää miten yksilöt ja ... -
Value co-creation in ITIL 4 -framework
Tuomisto, Jakke (2022)ITIL on maailman käytetyin IT-palveluhallinnan viitekehys, jonka uusin versio julkaistiin vuonna 2019. Uudessa versiossa asiakasarvo ja arvon yhteisluonti nostettiin merkittäviksi IT-palveluhallintaan ohjaavaksi tekijäksi ... -
Impact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
Raatikainen, Pasi (2018)Tässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.