Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLilja, Niina
dc.contributor.authorPiirainen-Marsh, Arja
dc.contributor.editorSolin, Anna
dc.contributor.editorVaattovaara, Johanna
dc.contributor.editorHynninen, Niina
dc.contributor.editorTiililä, Ulla
dc.contributor.editorNordlund, Taru
dc.date.accessioned2017-01-02T10:48:49Z
dc.date.available2017-01-02T10:48:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLilja, N., & Piirainen-Marsh, A. (2016). Älypuhelimet oppimistoimintaa jäsentämässä. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), <i>Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa</i> (pp. 43-64). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/59719" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/59719</a>
dc.identifier.otherCONVID_26355171
dc.identifier.otherTUTKAID_71934
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52579
dc.description.abstractSituated at the intersection of usage-based and social interactional approaches to L2 learning (CA-SLA, in particular) and informed by usage-based research, this study aims to contribute to a better understanding of the role of objects in understanding and designing language learning activities. In particular, this study aims to contribute to a better understanding of the role of smartphones in group discussions in L2 classrooms. The data comes from “learning-in-the-Wild” tasks designed for courses focusing on conversational Finnish. The interactions around these activities were videotaped and analysed using the methods of multimodal conversation analysis. The analysis shows that in the classroom discussions the students used the phones as objects to think and remember with. The potentials of the phone were used in identifying and making sense of moments of trouble and constructing objects of learning. In the spatial organisation and material ecology of the classroom, the phone also crucially shaped the organisation of participation in the learning activities.en
dc.format.extent233
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofKielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa
dc.relation.ispartofseriesAFinLAn vuosikirja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/59719
dc.subject.otherkeskusteluntutkimus
dc.titleÄlypuhelimet oppimistoimintaa jäsentämässä
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201701021017
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2017-01-02T10:15:14Z
dc.relation.isbn978-951-9388-63-2
dc.type.coarbook part
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange43-64
dc.relation.issn2343-2608
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© the Authors & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysodiskurssintutkimus
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
dc.subject.ysoälypuhelimet
dc.subject.ysooppiminen
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21078
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23821
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2945


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot