dc.contributor.author | Kulju, Jonna | |
dc.contributor.editor | Solin, Anna | |
dc.contributor.editor | Vaattovaara, Johanna | |
dc.contributor.editor | Hynninen, Niina | |
dc.contributor.editor | Tiililä, Ulla | |
dc.contributor.editor | Nordlund, Taru | |
dc.date.accessioned | 2017-01-02T10:24:28Z | |
dc.date.available | 2017-01-02T10:24:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kulju, J. (2016). Yksilön ja yhteisön kielitaitoa : maahanmuuttajaopiskelijoiden kertomuksia kommunikointihalukkuudestaan ja käsityksistään suomesta opiskelukielenä ammatillisessa koulutuksessa. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), <i>Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa</i> (pp. 127-144). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/59723" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/59723</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_26355356 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_71935 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52573 | |
dc.description.abstract | The present study focuses on three immigrants' narratives about Finnish at vocational education. The aim is to investigate how immigrants narrate about willingness to communicate and learner beliefs and how they portray linguistic and social context in the act of narrating. The narratives are extractions from altogether 27 narrative interviews collected by interviewing nine adult immigrants, each three times during a year. The findings of the analysis suggest that even though some narratives are very individual and idiosyncratic, they are nevertheless socially constructed. Therefore, it is possible to create educational spaces, where individuals develop their beliefs about second language and also willingness to communicate. | en |
dc.format.extent | 233 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys | |
dc.relation.ispartof | Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa | |
dc.relation.ispartofseries | AFinLAn vuosikirja | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/afinlavk/article/view/59723 | |
dc.subject.other | kommunikointihalukkuus | |
dc.subject.other | kielikäsitykset | |
dc.title | Yksilön ja yhteisön kielitaitoa : maahanmuuttajaopiskelijoiden kertomuksia kommunikointihalukkuudestaan ja käsityksistään suomesta opiskelukielenä ammatillisessa koulutuksessa | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201701021016 | |
dc.contributor.laitos | Soveltavan kielentutkimuksen keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Centre for Applied Language Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Soveltava kielentutkimus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Applied language studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2017-01-02T10:15:11Z | |
dc.relation.isbn | 978-951-9388-63-2 | |
dc.type.coar | book part | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 127-144 | |
dc.relation.issn | 2343-2608 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kulju & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | ammatillinen koulutus | |
dc.subject.yso | suomi toisena kielenä | |
dc.subject.yso | opiskelu | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | maahanmuuttajat | |
dc.subject.yso | kielitaito | |
dc.subject.yso | luokkatyöskentely | |
dc.subject.yso | kielenkäyttö | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9700 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24613 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4781 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24061 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6165 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5797 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p568 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11302 | |