dc.contributor.advisor | Taipalus, Toni | |
dc.contributor.author | Asp, Jali | |
dc.date.accessioned | 2016-10-06T05:11:15Z | |
dc.date.available | 2016-10-06T05:11:15Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51543 | |
dc.description.abstract | Viime vuosina informaatioteknologian käyttö opetuksessa sekä opettajien että
opiskelijoiden taholla on lisääntynyt voimakkaasti. Valtionhallinnot ympäri
maailmaa laittavat yhä enemmän rahaa ja resursseja kehittääkseen omaa koulutusjärjestelmäänsä
vastaamaan tulevaisuuden tarpeita. Samaan aikaan syntyy
aina vain suurempi tarve etäopiskelulle. Tässä tutkielmassa tutkitaan, miten
elektroniset oppimateriaalit ja oppimisympäristöt eroavat perinteisistä fyysisistä
oppimateriaaleista. Toiseksi tutkitaan, minkälaisia hyötyjä ja haittoja liittyy
sekä elektronisiin oppimateriaaleihin ja oppimisympäristöihin että perinteisiin
fyysisiin oppimateriaaleihin. Kolmanneksi tutkitaan, minkälaisia teknologioita
elektronisten oppimateriaalien ja oppimisympäristöjen tarjonnassa käytetään.
Tämä tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, joten kaikki tieto perustuu
aiempaan tutkimukseen. | fi |
dc.description.abstract | During the last few years we have witnessed the use of information technology
in teaching grow exponentially. Governments all around the world are investing
more and more money and resources in developing their school systems to
tackle future obstacles. At the same time there is a growing need for distance
learning. In this study I will explore how electronic learning materials and
learning environments differ from traditional physical learning materials and
learning environments. Second, I will examine what kind of benefits and disadvantages
electronic learning materials and environments and on the other hand
the traditional physical learning materials and environments have. Third, I will
research what kinds of technologies are used in electronic learning materials
and environments. This study is a literature review so all the facts are based on
previous research. | en |
dc.format.extent | 25 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | e-oppiminen | |
dc.subject.other | e-oppimisympäristö | |
dc.subject.other | e-oppimateriaali | |
dc.subject.other | etäoppiminen | |
dc.title | Elektronisten oppimateriaalien ja oppimisympäristöjen teknologiat | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201610064280 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.date.updated | 2016-10-06T05:11:16Z | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | fi |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |