Elektronisten oppimateriaalien ja oppimisympäristöjen teknologiat
Tekijät
Päivämäärä
2016Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Viime vuosina informaatioteknologian käyttö opetuksessa sekä opettajien että
opiskelijoiden taholla on lisääntynyt voimakkaasti. Valtionhallinnot ympäri
maailmaa laittavat yhä enemmän rahaa ja resursseja kehittääkseen omaa koulutusjärjestelmäänsä
vastaamaan tulevaisuuden tarpeita. Samaan aikaan syntyy
aina vain suurempi tarve etäopiskelulle. Tässä tutkielmassa tutkitaan, miten
elektroniset oppimateriaalit ja oppimisympäristöt eroavat perinteisistä fyysisistä
oppimateriaaleista. Toiseksi tutkitaan, minkälaisia hyötyjä ja haittoja liittyy
sekä elektronisiin oppimateriaaleihin ja oppimisympäristöihin että perinteisiin
fyysisiin oppimateriaaleihin. Kolmanneksi tutkitaan, minkälaisia teknologioita
elektronisten oppimateriaalien ja oppimisympäristöjen tarjonnassa käytetään.
Tämä tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, joten kaikki tieto perustuu
aiempaan tutkimukseen. During the last few years we have witnessed the use of information technology
in teaching grow exponentially. Governments all around the world are investing
more and more money and resources in developing their school systems to
tackle future obstacles. At the same time there is a growing need for distance
learning. In this study I will explore how electronic learning materials and
learning environments differ from traditional physical learning materials and
learning environments. Second, I will examine what kind of benefits and disadvantages
electronic learning materials and environments and on the other hand
the traditional physical learning materials and environments have. Third, I will
research what kinds of technologies are used in electronic learning materials
and environments. This study is a literature review so all the facts are based on
previous research.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuus : Korkeakoulu- ja tutkimusyhteisön kansallinen linjaus ja toimenpideohjelma 2021-2025 : Osalinjaukset 1 (Oppimateriaalien avoin saatavuus) ja 2 (Avoimet oppimis- ja opetuskäytännöt)
Avoimen tieteen koordinaatio AVOTT (Tieteellisten seurain valtuuskunta, 2022)Linjaus koostuu yhteisistä periaatteista ja (a) oppimateriaalien avoimen saatavuuden sekä (b) avoimien oppimis- ja opetuskäytäntöjen osalinjauksista, joissa määritellään tavoitteita ja toimenpiteitä. Periaatteissa määritellään ... -
Sähköisten oppimateriaalien hyödyt ja haasteet opetuksessa
Ronkainen, Lassi (2024)Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskatsaus, jonka tarkoituksena on tutkia sähköisten oppimateriaalien hyötyjä ja haasteita opetuksessa. Tässä kandidaantintutkielmassa perehdytään myös siihen, mitä sähköiset oppimateriaalit ... -
Sisäisen motivaation merkitys e-oppimisessa
Sikiö, Saku (2021)Tutkimus tutkii kirjallisuuskatsauksen kautta sisäisen motivaation ja opetuksessa käytetyn informaatioteknologian suhdetta. Digitalisoituvassa yhteiskunnassa koulutuksen merkitys kasvaa jatkuvasti. Mielenkiinto kohdistuu ... -
The systemic cognition of e-learning success in internationally operating organizations
Hilgarth, Bernd (University of Jyväskylä, 2011) -
E-uttalsinlärning : en kvalitativ innehållsanalys av svenska och engelska uttalswebbplatser som inlärningsmaterial för självstudium
Tuomiranta, Kaisa (2012)Alati muuttuvassa ja kansainvälistyvässä informaatioyhteiskunnassa kansalaisilta vaaditaan monipuolista, erityisesti suullista, kielitaitoa ja teknistä osaamista sekä kykyä ja halua jatkuvaan itsensä kehittämiseen ja uuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.