Suunnitelmasta käytäntöön : myyntistrategian toimeenpanoprosessi kodintekniikkayrityksessä
Tekijät
Päivämäärä
2016Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tiivistelmä – Abstract
Yritysten strategiat sisältävät perinteisesti selkeän suunnitelman siitä, mitä yritys pyrkii
saavuttamaan. Tästä huolimatta tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa puolet
suunnitelluista strategioista epäonnistuu huonosti toteutetun strategian
toimeenpanoprosessin seurauksen.
Tässä tutkimuksessa on tarkasteltu strategian toimeenpanoprosessia
kuluttajamarkkinoilla toimivassa kodintekniikkayrityksessä. Tutkimuksen tarkoituksena
on ollut muodostaa ymmärrys niistä prosesseista ja toimenpiteistä, joiden seurauksena
yrityksen strategian keskeinen sisältö muuttuu käytännön toimiksi. Tutkimuksessa on
tämän lisäksi pyritty tutkimaan organisaation eri tasojen näkemyksiä
toimeenpanoprosessiin liittyen, löytämään niistä ristiriitoja ja muodostamaan niiden
perusteella tulkintoja. Tutkimuksessa ei ole käytetty valmista teoreettista viitekehystä,
vaan se on muodostettu aiempaan kirjallisuuteen ja tieteelliseen tutkimukseen
pohjautuen tämän tutkimuksen päämääriä silmällä pitäen.
Tutkimus on metodologialtaan laadullinen tapaustutkimus. Aineiston kerääminen on
suoritettu hyödyntäen puolistrukturoituja teemahaastatteluja, jotka on suoritettu
kohdeyrityksen kolmelle eri organisaatiotasolle. Tutkimuksen tulosten perusteella
voidaan todeta myyntistrategian toimeenpanoprosessin olevan tämän tapauksen
kontekstissa myynnin johtamisen, yrityksen prosessien ja henkilöstön vuorovaikutusta.
Suurimmat ristiriidat näyttäisivät tämän tapauksen kontekstissa liittyvän
palkitsemisjärjestelmien ja suorituksen mittaamisen käytäntöihin.
...
Muu nimeke
Myyntistrategian toimeenpanoprosessi kodintekniikkayrityksessäAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sisäinen strategiaviestintä strategian toimeenpanossa finanssialan organisaatiossa
Lukiini, Iiris (2018)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastelen sisäistä strategiaviestintää osana strategian toimeenpanoa suomalaisessa finanssialan organisaatiossa. Strategian suunnittelun ja toimeenpanon välisen ns. mustan laatikon avaamiseksi ... -
Katsaus myynnin johtamisen tilaan suomalaisissa yliopistoissa : täydentävän rahoituksen hankinta myynnin johtamisen keinoin
Kurki, Lauri (2021)Suomessa on maailman huippua osaamista monella saralla: Puu-, IT-, kemia- ja peliteollisuus vain muutamia nimetäkseni. Olemme maailman onnellisin kansa ja koulujärjestelmämme on maailmalla hyvin arvostettu. Kuka tätä kaikkea ... -
Digitalisaatio liiketoimintamallin ja strategian muovaajana
Massinen, Anni (2017)Digitalisaatiosta ja sen vaikutuksista puhutaan paljon, mutta tarkempaa tutkimusta aiheesta on vielä toistaiseksi kohtalaisen niukasti. Tässä pro gradu-tutkielmassa tutkitaan digitalisaation luomia vaikutuksia liiketoimi ... -
Osallistavan tavoitejohtamisen vaikutus strategian toimeenpanon edellytyksiin ja työsuoriutumiseen : kokemuksia OKR-mallin käyttöönotosta julkisen sektorin organisaatiossa
Sampolahti-Hänninen, Heli (2023)Organisaatioiden on vastattava asiakkaiden ja yhteiskunnan kasvaviin vaatimuksiin yhä rajallisemmilla resursseilla nopeasti muuttuvassa maailmassa, mikä edellyttää jatkuvaa kehittymistä ja tuloksellisuuden arviointia. Nämä ... -
Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
Siimesjärvi, Aleksi (2024)Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkin liiketoiminta-analytiikan vaikutusta myynnin päätöksentekoprosesseihin organisaatioissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka analytiikan analysointi ja hyödyntäminen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.