Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkin liiketoiminta-analytiikan vaikutusta myynnin päätöksentekoprosesseihin organisaatioissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka analytiikan analysointi ja hyödyntäminen voivat auttaa parantamaan organisaation suorituskykyä ja luomaan kilpailuetua markkinoilla. Tämä tutkimus keskittyy erityisesti siihen miten ennakoiva liiketoiminta-analytiikka vaikuttaa myynnin päätöksentekoprosesseihin hyödyntäen teoreettisia viitekehyksiä ja tapaustutkimuksia sen vaikutusten ymmärtämiseksi. Suorittamalla kirjallisuuskatsauksen ja useita tapausanalyysejä, mukaan lukien tapaustutkimuksia yrityksiltä, kuten Uberilta ja Coca-Cola Amatililta, tutkielmassa tutkitaan, kuinka näitä työkaluja käytetään parantamaan myyntistrategioita ja päätöksentekoprosesseja. Metodologiaan kuuluu kattava kirjallisuuskatsaus olemassa oleviin liiketoiminta-analytiikkaan liittyviin tutkimuksiin ja teoreettisiin käsitteisiin sekä muutama tapaustutkimus analytiikan alalta. Alustavien havaintojen mukaan liiketoiminta-analytiikan tehokas käyttö voi johtaa parempaan strategiseen päätöksentekoon, vaikka se tuo mukanaan myös haasteita.
...


Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5431]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Ehdottavan analytiikan metodit ja haasteet
Hyvärinen, Joe (2022)Ehdottava analytiikka pyrkii ehdottamaan parhaimman mahdollisen ratkaisuvaihtoehdon hyödyntäen suuria määriä dataa. Täten ehdottava analytiikka onkin tehokas tapa parantaa sekä tukea liiketoiminnan päätöksentekoa. Tässä ... -
SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa
Seppänen, Santtu (2021)Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ... -
Big datan reaaliaikainen hyödyntäminen päätöksenteossa
Kokkinen, Johanna (2019)Nykymaailmassa syntyy päivittäin valtava määrä big dataa, jota organisaatiot voivat hyödyntää päätöksenteossaan. Organisaatioiden toimintaympäristö on jatkuvassa muutoksessa, joten päätöksenteon reaaliaikaisuudella on suuri ... -
Data-analytiikan ja -strategian merkitys liiketoiminnan kehittämisessä
Oikari, Emilia (2023)Tutkimusten mukaan jo vuonna 2013 maailman ihmisistä kaksi kolmasosaa käytti jotain mobiililaitetta, jolta saatiin kerättyä merkittävä määrä dataa talteen. Tästä voidaan vain päätellä kuinka suuri osa maailman väestöstä ... -
Liiketoimintatiedon hallinta yritysten päätöksenteossa
Vaskelainen, Tinja (2020)Tämän päivän kilpailullisessa ja tietoon pohjautuvassa liiketoiminnassa yri-tyksiltä vaaditaan liiketoimintatiedon hallinnan eli business intelligencen tu-kea päätöksentekoon. Liiketoimintatiedon hallinta kerää, analysoi ...