Katsaus myynnin johtamisen tilaan suomalaisissa yliopistoissa : täydentävän rahoituksen hankinta myynnin johtamisen keinoin
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Suomessa on maailman huippua osaamista monella saralla: Puu-, IT-, kemia- ja peliteollisuus vain muutamia nimetäkseni. Olemme maailman onnellisin kansa ja koulujärjestelmämme on maailmalla hyvin arvostettu. Kuka tätä kaikkea myisi? Missä myyntiä ylipäätään opetetaan ja löytyisikö myyntiosaamista kenties suomalaisista yliopistoista? Kuitenkin suomalaista osaamista ja ammattilaisia pitäisi myydä ulkomaille, pitäisi samalla Suomeen houkutella koulutettuja ammattilaisia.
Suomalaisten yliopistojen täydentävän rahoituksen tarve kasvaa ja yllä olevat aiheet ovat tärkeitä tulevaisuutemme turvaamiseksi. Tästä johtuen tutkittiin tässä pro gradu -tutkielmassa suomalaisten yliopistojen täydentävän rahoituksen hakemista ja löytyykö sen johtamisessa tai toteuttamisessa myynnin ja myynnin johtamisen elementtejä. Elementit olivat jaoteltu kolmeen tasoon: strategia, taktiikka sekä operatiivinen toiminta.
Aineisto kerättiin haastattelemalla yhdeksää yliopiston työntekijää sekä johtohenkilöä maalis-huhtikuussa 2020 ja se analysoitiin käyttäen sisällönanalyysiä. Tutkimus osoitti, että strategisella tasolla yliopistot olivat hyvinkin tarkkaan miettineet toimintaansa. Kuitenkaan kaikki työntekijät eivät sitoutuneet strategiaan tai edes tienneet siitä ja sen sisällöstä. Taktisella tasolla oli havaittavissa hajontaa, varsinkin täydentävän rahoituksen suunnittelussa ja suunnitelman noudattamisessa. Suurimmat puutteet myynnin johtamisen näkökulmasta löytyivät myös päivittäisestä täydentävän rahoituksen hankinnasta, sillä sekä kyvyissä ja motivaatiossa oli huomattavissa puutteita.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29544]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Työntekijän osallistumisen ja oman työn hallinnan kasvattaminen johtamisen keinoin : case Tampereen kaupunki
Kivimäki, Marjaana (2021)Tämän tutkimus tarkastelee työntekijöiden osallistumisen ja oman työn hallinnan kasvattamista johtamisen keinoin työhyvinvoinnin edistämisen näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia Tampereen kaupungin ... -
Johtamisen eettiset konfliktit vahingoittavat työhyvinvointia suomalaisissa kasvuyrityksissä
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Jyväskylän yliopisto, 2019)Kiinnostus eettistä johtamista eli johdon ja organisaation hyviä ja oikeudenmukaisia käytänteitä ja niiden vaikutuksia kohtaan on lisääntynyt. Eettinen johtaminen välittyy sekä työntekijöiden että asiakkaiden hyvinvointiin, ... -
Myynnin kehitystarpeiden priorisointi suomalaisissa keskisuurissa yrityksissä ja myynnin konsultoinnin ostoperusteet
Mäntymaa, Samuel (2024)Myynti on olennainen osa yritysten liiketoimintaa, sillä se mahdollistaa taloudellisen vaihdon ja on keskeinen tekijä liiketoiminnan menestyksessä. Pysyäkseen kilpailukykyisinä, yritysten on jatkuvasti kehitettävä myyntiään ... -
Rahoituksen tehokkuus : lohkoketjuteknologian sovellukset rahoituksessa
Vihinen, Antti (2023)Tämä kandidaatintutkielma keskittyi tarkastelemaan lohkoketjuteknologian rahoitukseen käytettävien sovellusten vaikutuksia rahoituksen tehokkuuteen. Tausta tälle tutkimusaiheelle muodostui rahoituksen ja sen teknologisten ... -
SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa
Seppänen, Santtu (2021)Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.