Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSajasalo, Pasi.
dc.contributor.authorSillanpää, Piia
dc.date.accessioned2016-07-06T14:02:33Z
dc.date.available2016-07-06T14:02:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1561923
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/50742
dc.description.abstractMuutoksen hyväksyminen on organisaatioiden selviytymisen kannalta hyvin tärkeää erityisesti nykyaikana, sillä muutos on tullut pysyväksi osaksi organisaatioiden arki-päivää. Tämän tutkielman tavoitteena on käsitteellistää muutos, jotta muutoksesta voidaan luoda eheä ja yhtenäinen kokonaisuus. Tutkielma koostuu muutoksen, muutosjohtamisen ja muutosviestinnän tarkastelusta laadullisen sisällönanalyysin kautta. Tutkielmassa on rakennettu teoreettinen viitekehys muutokselle Harvardin yliopiston professorin, John Kotterin, kahdeksan vaiheisen suunnitellun muutoksen teoriaan pohjautuen. Teoreettisen viitekehyksen sopivuutta nykyaikana vallitsevaan muutoskeskusteluun on analysoitu suomalaisten talouslehtien www-sivuilla vuosina 2012-2016 ilmestyneiden artikkeleiden avulla. Aineiston avulla on haluttu löytää ymmärrystä, millaista muutoskeskustelua nykyinen suomalainen talouslehdistö on rakentanut muutoksesta. Tutkimuksessa huomattiin, että muutos mielletään suomalaisessa talouslehdistössä rakennetussa keskustelussa edelleenkin vaiheittaisena prosessina, mutta muutoskeskustelussa korostuvat erinäiset teemat. Aineistossa esille nousseet muutoskeskustelussa vallitsevat aiheet ovat teemoiteltu ja aineistoissa esiintyneitä teemoja käsitellään tulososiossa. Nykyisessä talouslehdistössä rakennetussa muutoskeskustelussa vallitsee ajatus muutoksen näkymisestä jatkuvana. Organisaation on luotava muutoksen kulttuuri osaksi organisaatiokulttuuriaan, jotta organisaatio pysyy ketteränä ja pystyy vastaamaan muuttuvan toimintaympäristön haasteisiin. Myös viestinnän tärkeys muutoksessa korostuu, sillä digitalisoituminen on mahdollistanut uudet viestinnänkanavat, joiden kautta johtajat johtavat organisaatiota. Informatiivisen viestinnän avulla organisaatio pystyy myös ehkäisemään muutosvastarintaa ja istuttamaan uudet ajatusmallit ja toimintatavat osaksi organisaationsa käytänteitä.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (54 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherMuutos
dc.subject.othermuutosjohtaminen
dc.subject.othermuutosviestintä
dc.titleOrganisaatiomuutoskeskustelu suomalaisten talouslehtien sivuilla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201607063516
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.date.updated2016-07-06T14:02:34Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysoorganisaatiomuutokset
dc.subject.ysomuutos
dc.subject.ysomuutosjohtaminen
dc.subject.ysomuutosviestintä
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot