dc.contributor.advisor | Kärkkäinen, Tommi | |
dc.contributor.advisor | Äyrämö, Sanna-Mari | |
dc.contributor.advisor | Isomöttönen, Ville | |
dc.contributor.author | Nieminen, Juho | |
dc.date.accessioned | 2016-06-28T06:14:37Z | |
dc.date.available | 2016-06-28T06:14:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1545412 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/50611 | |
dc.description.abstract | Tutkielmassa perehdytään tieto- ja viestintätekniikan opettamiseen digitaalisen pelin ja sen tarinankerronnan avulla. Tutkielma on toteutettu kehittämistutkimuksena, jonka tuloksena tuotetaan oppimispellin suunnitelma, joka kuvailee pelin konseptin, tarinan, pelimekaniikkoja ja tehtäviä. Lopussa tuotoksen käytännöllisyyttä ja soveltuvuutta tieto- ja viestintätekniikan opetukseen arviodaan. | fi |
dc.description.abstract | This research examines the teaching of information and communications technology with a digital game and its story-telling. This thesis is implemented with the development research method which produces a design for a learning game. The design describes the game concept, story, mechanics and objectives. At the end the practicality and suitability of the design for teaching information and communications technology is estimated. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (93 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | kehittämistutkimus | |
dc.subject.other | narratiivisuus | |
dc.subject.other | pelisuunnittelu | |
dc.subject.other | oppimispelit | |
dc.subject.other | digitaaliset pelit | |
dc.title | Tieto- ja viestintätekniikan käyttötaitojen opetus pelillisesti | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201606283357 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Tietotekniikan laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Mathematical Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.subject.method | Kehittämistutkimus | |
dc.date.updated | 2016-06-28T06:14:38Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | tieto- ja viestintätekniikka | |
dc.subject.yso | narratiivisuus | |
dc.subject.yso | pelisuunnittelu | |
dc.subject.yso | oppimispelit | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |