Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorAsunta, Laura
dc.contributor.advisorSajasalo, Pasi
dc.contributor.authorAntikainen, Elli
dc.date.accessioned2016-05-31T16:48:08Z
dc.date.available2016-05-31T16:48:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1542536
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/50016
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena oli selventää yhteyttä sisäisen viestinnän ja strategian välillä. Tutkimuksella selvitettiin, millainen on henkilöstön kokemus sisäisestä viestinnästä, millaiset tekijät siihen vaikuttavat ja minkälainen on henkilöstön kokemus strategiasta ja sen synnystä. Lisäksi kerättiin tietoa siitä, mikä on sisäisen viestinnän tehtävä strategian toteuttamisessa. Tutkimuksen teoriapohja muodostuu strategia käytäntönä -ajattelusta, merkityksellistämisestä, sisäisestä viestinnästä, dialogisuudesta ja tarinankerrontaan liittyvästä tutkimuskirjallisuudesta. Tutkimus on tapaustutkimus, jonka avulla pyrittiin kertomaan sisäisen viestinnän tehtävästä strategian toteuttamisessa ohjelmistotalo Vincitin kontekstissa. Tutkimus toteutettiin empiirisenä, laadullisena tutkimuksena ja sen aineisto kerättiin puolistrukturoitujen teemahaastattelujen avulla. Haastateltavina oli seitsemän kohdeorganisaation henkilöstön jäsentä. Analysointi tehtiin aineistolähtöisesti sisällönanalyysin keinoin, mutta samalla myös teoriaa käytettiin aineistosta nousevien tulkintojen tukena. Analyysissa nousi esiin, että kohdeorganisaatiossa viestintä on avointa, dialogista sekä runsasta ja hallitsematonta. Sisäiseen viestintään vaikuttivat viestintään kannustaminen, henkilöstölle sopivien kanavien valinta ja tarinoiden käyttö. Strategia sen sijaan on toiminnan kautta syntyvää ja se suuntaa kohti henkilöstölähtöistä unelmaa. Lisäksi strategia on kytketty vahvasti arjen työhön. Tulosten perusteella viestinnän tehtävänä on tukea organisaation kulttuuria, mahdollistaa vaikuttaminen ja osallistaa henkilöstöä organisaation kehittämiseen.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (100 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherstrategia
dc.subject.otherstrategy as practice
dc.subject.otherstrategia käytäntönä
dc.subject.othersisäinen viestintä
dc.subject.otherdialogisuus
dc.subject.othertarinankerronta
dc.subject.othertapaustutkimus
dc.titleSisäisen viestinnän rooli ketterän strategian toimeenpanossa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201605312791
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.contributor.oppiainePuheviestintäfi
dc.contributor.oppiaineSpeech Communicationen
dc.subject.methodTapaustutkimus
dc.date.updated2016-05-31T16:48:08Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.contributor.oppiainekoodi3132
dc.subject.ysosisäinen tiedotus
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysodialogisuus
dc.subject.ysostrategia
dc.subject.ysoorganisaatiot
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot