English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
Samanaikaisopetus (co-teaching) on erittäin ajankohtainen ilmiö tämänhetkisessä koulujärjestelmässä, koska kouluun kaivataan yhä parempia keinoja inklusiivisen kasvatuksen edistämiseksi. Samanaikaisopetusta on tutkittu Suomessa melko laajasti, mutta erityisesti valmiiden opettajien näkökulmasta ja opettajaksi opiskelevien, tulevien opettajien, näkemykset eivät ole juurikaan olleet tutkimuksen kohteina samanaikaisopetusta tarkasteltaessa.
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli selvittää englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä samanaikaisopetuksesta. Tutkielman aineisto koostui 23 englannin opettajaopiskelijan vastauksista verkkokyselyyn. Opettajaopiskelijoiden vastaukset analysoitiin sisällönanalyysin keinoin.
Vaikka opettajaopiskelijoiden käsitykset ja näkemykset samanaikaisopetuksesta vaihtelivat, heidän käsityksensä samanaikaisopetuksesta olivat lähinnä positiivisia. Lisäksi englannin opettajaopiskelijat kokivat, että yliopisto-opinnot eivät ole tarjonneet tarpeeksi tietoa samanaikaisopetusta, ja että tälle olisi tarvetta.
Vaikka tutkielma on tietyltä osin rajallinen, sen tarjoamaa tietoa opettajaopiskelijoiden mielipiteistä voidaan käyttää aineopettajaopiskelijoiden opintojen kehittämiseen. Tutkielmaa voisikin jatkaa laajemmalla otannalla ja vertaamalla eri opettajaopiskelijaryhmien näkemyksiä samanaikaisopetuksesta.
...


Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4410]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teacher trainees' perceptions of English accents and pronunciation
Mäki-Penttilä, Jonne (2015)Englannin kielen levitessä ympäri maailmaa on muodostunut lukemattomia erilaisia tapoja lausua ja puhua sitä. Englanninkielisissä maissa puhuttujen natiiviaksenttien lisäksi myös monilla ei-natiiveilla puhujilla on oma ... -
Students' Perceptions of Co-Teaching in the Inclusive Classroom
Mendoza Hayward, Aidan Antonio (2018)To inform inclusive educational practice, it is important to consider the experiences of inclusive classroom students. The current study aimed to examine student perceptions of co-teaching practices in inclusive classrooms. ... -
Towards inclusion : teacher learning in co-teaching
Rytivaara, Anna (University of Jyväskylä, 2012) -
Finnish teacher trainees’ thoughts and perceptions of teaching and learning EFL pronunciation
Ruotsalainen, Janne (2022)Ääntämisen opettaminen on tehtävä, jonka useimmat englantia vieraana kielenä opettavat opettajat kohtaavat jossakin vaiheessa uraansa. Vaikka ääntäminen nähdään tärkeänä asiana kielenoppimisessa, monet opettajat voivat ... -
Learning to learn in the university studies of English language teacher trainees
Niemelä, Miia (2016)Oppimaan oppiminen on ajankohtainen aihe ja tärkeä osa oppimisprosessia. Esimerkiksi on tärkeää, että oppilas tietää miten oppii parhaiten ja reflektoi oppimistaan. On tutkittu, että oppimaan oppimisen avulla oppiminen on ...