English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
Samanaikaisopetus (co-teaching) on erittäin ajankohtainen ilmiö tämänhetkisessä koulujärjestelmässä, koska kouluun kaivataan yhä parempia keinoja inklusiivisen kasvatuksen edistämiseksi. Samanaikaisopetusta on tutkittu Suomessa melko laajasti, mutta erityisesti valmiiden opettajien näkökulmasta ja opettajaksi opiskelevien, tulevien opettajien, näkemykset eivät ole juurikaan olleet tutkimuksen kohteina samanaikaisopetusta tarkasteltaessa.
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli selvittää englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä samanaikaisopetuksesta. Tutkielman aineisto koostui 23 englannin opettajaopiskelijan vastauksista verkkokyselyyn. Opettajaopiskelijoiden vastaukset analysoitiin sisällönanalyysin keinoin.
Vaikka opettajaopiskelijoiden käsitykset ja näkemykset samanaikaisopetuksesta vaihtelivat, heidän käsityksensä samanaikaisopetuksesta olivat lähinnä positiivisia. Lisäksi englannin opettajaopiskelijat kokivat, että yliopisto-opinnot eivät ole tarjonneet tarpeeksi tietoa samanaikaisopetusta, ja että tälle olisi tarvetta.
Vaikka tutkielma on tietyltä osin rajallinen, sen tarjoamaa tietoa opettajaopiskelijoiden mielipiteistä voidaan käyttää aineopettajaopiskelijoiden opintojen kehittämiseen. Tutkielmaa voisikin jatkaa laajemmalla otannalla ja vertaamalla eri opettajaopiskelijaryhmien näkemyksiä samanaikaisopetuksesta.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Acceptance and inclusivity in the classroom : English teacher trainees' attitudes toward gender-neutral language in their future teaching of English
Vellamo, Pinja (2022)Sukupuolineutraalin kielen ja yksikkömuotoisen ’they’-pronominin kasvava käyttö englannin kielessä on herättänyt nykypäivänä paljon julkista keskustelua. Tämä tutkimus pyrkii selvittämään englanninopettajaopiskelijoiden ... -
Teacher trainees' perceptions of English accents and pronunciation
Mäki-Penttilä, Jonne (2015)Englannin kielen levitessä ympäri maailmaa on muodostunut lukemattomia erilaisia tapoja lausua ja puhua sitä. Englanninkielisissä maissa puhuttujen natiiviaksenttien lisäksi myös monilla ei-natiiveilla puhujilla on oma ... -
Students' Perceptions of Co-Teaching in the Inclusive Classroom
Mendoza Hayward, Aidan Antonio (2018)To inform inclusive educational practice, it is important to consider the experiences of inclusive classroom students. The current study aimed to examine student perceptions of co-teaching practices in inclusive classrooms. ... -
Towards inclusion : teacher learning in co-teaching
Rytivaara, Anna (University of Jyväskylä, 2012) -
Finnish teacher trainees’ thoughts and perceptions of teaching and learning EFL pronunciation
Ruotsalainen, Janne (2022)Ääntämisen opettaminen on tehtävä, jonka useimmat englantia vieraana kielenä opettavat opettajat kohtaavat jossakin vaiheessa uraansa. Vaikka ääntäminen nähdään tärkeänä asiana kielenoppimisessa, monet opettajat voivat ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.