Aineenopettajankoulutus LUMA-aineissa Jyväskylän yliopistossa
Välisaari, J., Haimi, J., Koliseva, A., Koski, K., & Ratinen, I. (2015). Aineenopettajankoulutus LUMA-aineissa Jyväskylän yliopistossa. Lumat, 3(6), 721-728. https://doi.org/10.31129/lumat.v3i6.993
Julkaistu sarjassa
LumatPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© 2015 Tekijät. Julkaisija: LUMA-keskus Suomi.
Jyväskylän yliopistosta valmistuu aineenopettajia LUMA-aineissa kaikilta matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan ainelaitoksilta, lisäksi tietotekniikan opettajia informaatioteknologian tiedekunnasta. Matemaattis-luonnontieteellisestä tiedekunnasta valmistuu vuosittain reilut 40 aineenopettajaa, kaikkiaan valmistuneista maistereista noin joka neljännellä on opettajan pätevyys. Tietotekniikan laitokselta valmistuu vuosittain noin 10 aineenopettajaa. Tulevan aineenopettajan opintopolku muodostuu opinnoista ainelaitoksilla, opettajankoulutuslaitoksella ja Normaalikoulussa. Opettajia kouluttavien yhteistyö on tärkeää opintojen kokonaisvaltaisessa suunnittelussa. Ainelaitosten, opettajankoulutuslaitoksen ja Normaalikoulun kolmikantayhteistyö on kehittämistyössä avaintekijä.
Julkaisija
Valtakunnallinen LUMA-keskusISSN Hae Julkaisufoorumista
2323-7112Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.luma.fi/lumat/4100Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25359366
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sulautuva opetus Jyväskylän yliopistossa, opiskelijanäkökulma
Pesonen, Lise-Lotte (2015)Jo muutamia vuosia yksi koulutusmaailman ajankohtaisista käsitteistä on ollut Blended learning eli sulautuva oppiminen tai sulautuva opetus. Sulautuva opetus on menetelmä, jossa yhdistyy niin kontakti- kuin verkko-opetus. ... -
Fysiikan opiskelijoiden matemaattiset haasteet Jyväskylän yliopistossa
Huuhka, Niilo (2022)Tässä tutkielmassa tarkastellaan fysiikan opiskelijoiden matemaattisia valmiuksia ja haasteita Jyväskylän yliopiston fysiikan laitoksella. Matemaattiset haasteet ovat yleisiä fysiikan opinnoissa oppiaineen vahvan ... -
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ... -
Aluetaloustieteen opetus ja tutkimus Jyväskylän yliopistossa
Pehkonen, Jaakko; Heimonen, Kari (Jyväskylän yliopisto, Kauppakorkeakoulu, 2019) -
Musiikkikasvatusta Jyväskylän yliopistossa
Kosonen, Erja (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)Artikkelissa luodaan katsaus musiikinopettajakoulutuksen vaiheisiin suomalaisen opettajankoulutuksen ja musiikkikasvatuksen synnyinsijoilla, koulutuksessa tapah-tuneisiin muutoksiin viimeksi kuluneen 10 vuoden aikana ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.