Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLeskinen, Markku
dc.contributor.authorRikkola, Ville-Pekka
dc.date.accessioned2015-11-19T18:47:09Z
dc.date.available2015-11-19T18:47:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1504307
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47755
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaisia kokemuksia erityisopetta- jilla on oppilashuoltoryhmien moniammattillisesta yhteistyöstä. Tutkimuksen avulla haluttiin saada tietoa siitä, mitkä ovat moniammatillista yhteistyötä tu- kevia käytänteitä oppilashuollossa ja siitä, miten ja millä tavoin moniammatil- lista yhteistyötä hyödynnetään oppilashuollossa. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tut- kimushenkilöinä oli neljä erityisopettajaa, jotka toimivat vakituisina jäseninä koulujensa oppilashuoltoryhmissä. Aineiston kerääminen tapahtui teemahaas- tatteluilla keväällä 2015. Tutkimuksen aineisto analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tutkimuksen löytöjen perusteella moniammatillinen yhteistyö oli oppi- lashuoltoa tukeva ja sen tuloksellisuutta parantava tekijä. Erityisopettajien mu- kaan oppilashuollon moniammatillista yhteistyötä tukevia tekijöitä ovat erityi- sesti oppilashuoltoryhmän avoin luottamuksellinen ja tasa-arvoinen ilmapiiri, tarvittava aika ja paikka sekä työn suunnitelmallisuus ja arvioiminen. Moniammatillista yhteistyötä hyödynnettiin oppilashuollon eri proses- seissa monin tavoin, erityisesti oppilaiden tilanteiden ja tuen tarpeen määritte- lyssä ja tukitoimien suunnittelussa ja toteuttamisessa. Oppilashuollon mo- niammatillisessa yhteistyössä korostui kuitenkin eri alojen väliset roolit ja nii- den rajat, jotka vaikuttivat yhteistyön intensiivisyyteen.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (48 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherkouluhyvinvointi
dc.subject.othermoniammatillinen yhteistyö
dc.titleErityisopettajien kokemuksia oppilashuoltoryhmän moniammatillisesta yhteistyöstä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201511193738
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2015-11-19T18:47:10Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysomonialaisuus
dc.subject.ysooppilashuolto
dc.subject.ysokoulu
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot