dc.contributor.advisor | Pirkkalainen, Henri | |
dc.contributor.advisor | Clements, Kati | |
dc.contributor.author | Markkanen, Sami | |
dc.date.accessioned | 2015-09-23T13:23:51Z | |
dc.date.available | 2015-09-23T13:23:51Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1496282 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47171 | |
dc.description.abstract | Tässä Pro Gradu työssä tutustutaan Kiinan sosiaaliseen mediaan ja siihen,
kuinka suomalaiset yritykset hyödyntävät kiinassa satavilla olevia sosiaalisen
median palveluita. Kiinassa pääsy länsimaisiin sosiaalisen median palveluihin
(esim. Facebook ja Twitter) on estetty, mutta tarjolla on vastaavia palveluita,
kuten Sina Weibo.
Nykyisessä taloustilanteessa, kun Euroopan talous alkaa vasta pikkuhiljaa
toipua velkakriisistä ja Amerikassakin kasvu on vielä hidasta sub-prime -kriisin
jäljitä, tarjoaa Kiina yrityksille hyviä mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvatta-
miseen. Kiina on nopeasti kasvava ja kehittyvä yhteiskunta, jossa kulutus on
kasvussa. Siksi yritysten kannattaa tutkia mahdollisuuksia edetä Kiinan mark-
kinoille. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille erinomaiset keinot kuluttajavies-
tintään ja markkinointiin. Kiinassa nopeasti lisääntyvä älypuhelimien ja tablet-
tien määrä on avannut siellä toimiville uusia kanavia viestiä kuluttajien kanssa.
Siksi yritysten on tärkeää tuntea Kiinan sosiaalinen media ja sen rajoitteet.
Suomalaisen yrityksen joka suuntaa Kiinan markkinoille on otettava
huomioon myös kulttuurierot, joilla on vaikutusta viestintään niin sosiaalisessa
mediassa, kuin muissakin tilanteissa. Tämä työ tarjoaa suomalaisille yrityksille
hyvän pohjan siihen, mitä asioita kannattaa ottaa huomioon kun suunnittelee
sosiaalisen median käyttöä Kiinassa. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla
Kiinassa jo toimivia ja sosiaalista mediaa käyttävien suomalaisyritysten edusta-
jia. Haastatteluista saatuja tuloksia verrattiin aiempiin tutkimuksiin ja niiden
pohjalta luotiin muutamia ohjeita, joita noudattamalla suomalaisyritykset voi-
vat tehostaa omaa sosiaalisen median käyttöään Kiinassa. | fi |
dc.description.abstract | This master´s thesis focuses on Chinese social media and how Finnish
companies are utilizing those social media services available in China.
China has restricted the availability of 'western' social media like Facebook
and Twitter. But there are similar social media sites available, like Sina Weibo,
which is the most popular at the moment and WeChat, which is rapidly
increasing popularity among Chinese users.
In the current economic situation, when Europe‟s economy is starting
to recover from the debt crisis and the growth is still slow in America due to the
sub-prime crisis, China offers companies great opportunities. China is still
rapidly growing economy as well as society, where more and more people are
in the middle class and can afford luxury items such as smartphones, which has
increased consumption. Therefore companies should investigate the op-
portunities to expand to the Chinese markets.
Social media offers companies excellent ways for consumer com-
munications and marketing. In China the rapidly increasing number of
smartphone owners have opened new ways for consumer communication
to companies operating in China. Therefore it is important for companies to
know Chinese social media and its restrictions.
Finnish company that is starting to operate in China has to keep in mind
the cultural differences as well as the social media restrictions, as cultur-
al differences have an impact on the communication in every situation. This
thesis offers Finnish companies a good basis on the cultural differences
and information what to keep in mind when planning strategies for social
media usage in China. The research was conducted by interviewing Finnish
companies currently operating in China. The data collected via interviews was
used to create few guidelines, which can help companies to increase their
performance in Chinese social media. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (81 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | Kiinan sosiaalinen media | |
dc.subject.other | Kulttuurierot | |
dc.subject.other | Kiinan internetsensuuri | |
dc.subject.other | markkinointi sosiaalisessa mediassa | |
dc.subject.other | Suomalaiset yritykset Kiinassa | |
dc.title | How Finnish companies use social media in China, and are cultural differences taken into account? | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201509233241 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Tietojenkäsittelytieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Computer Science and Information Systems | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.date.updated | 2015-09-23T13:23:51Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | sosiaalinen media | |
dc.subject.yso | kulttuurierot | |
dc.subject.yso | Internet | |
dc.subject.yso | sensuuri | |
dc.subject.yso | markkinointi | |
dc.subject.yso | yritykset | |
dc.subject.yso | Kiina | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |