University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

How Finnish companies use social media in China, and are cultural differences taken into account?

Thumbnail
View/Open
1.4 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Markkanen, Sami
Date
2015
Discipline
Tietojärjestelmätiede

 
Tässä Pro Gradu työssä tutustutaan Kiinan sosiaaliseen mediaan ja siihen, kuinka suomalaiset yritykset hyödyntävät kiinassa satavilla olevia sosiaalisen median palveluita. Kiinassa pääsy länsimaisiin sosiaalisen median palveluihin (esim. Facebook ja Twitter) on estetty, mutta tarjolla on vastaavia palveluita, kuten Sina Weibo. Nykyisessä taloustilanteessa, kun Euroopan talous alkaa vasta pikkuhiljaa toipua velkakriisistä ja Amerikassakin kasvu on vielä hidasta sub-prime -kriisin jäljitä, tarjoaa Kiina yrityksille hyviä mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvatta- miseen. Kiina on nopeasti kasvava ja kehittyvä yhteiskunta, jossa kulutus on kasvussa. Siksi yritysten kannattaa tutkia mahdollisuuksia edetä Kiinan mark- kinoille. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille erinomaiset keinot kuluttajavies- tintään ja markkinointiin. Kiinassa nopeasti lisääntyvä älypuhelimien ja tablet- tien määrä on avannut siellä toimiville uusia kanavia viestiä kuluttajien kanssa. Siksi yritysten on tärkeää tuntea Kiinan sosiaalinen media ja sen rajoitteet. Suomalaisen yrityksen joka suuntaa Kiinan markkinoille on otettava huomioon myös kulttuurierot, joilla on vaikutusta viestintään niin sosiaalisessa mediassa, kuin muissakin tilanteissa. Tämä työ tarjoaa suomalaisille yrityksille hyvän pohjan siihen, mitä asioita kannattaa ottaa huomioon kun suunnittelee sosiaalisen median käyttöä Kiinassa. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla Kiinassa jo toimivia ja sosiaalista mediaa käyttävien suomalaisyritysten edusta- jia. Haastatteluista saatuja tuloksia verrattiin aiempiin tutkimuksiin ja niiden pohjalta luotiin muutamia ohjeita, joita noudattamalla suomalaisyritykset voi- vat tehostaa omaa sosiaalisen median käyttöään Kiinassa. ...
 
This master´s thesis focuses on Chinese social media and how Finnish companies are utilizing those social media services available in China. China has restricted the availability of 'western' social media like Facebook and Twitter. But there are similar social media sites available, like Sina Weibo, which is the most popular at the moment and WeChat, which is rapidly increasing popularity among Chinese users. In the current economic situation, when Europe‟s economy is starting to recover from the debt crisis and the growth is still slow in America due to the sub-prime crisis, China offers companies great opportunities. China is still rapidly growing economy as well as society, where more and more people are in the middle class and can afford luxury items such as smartphones, which has increased consumption. Therefore companies should investigate the op- portunities to expand to the Chinese markets. Social media offers companies excellent ways for consumer com- munications and marketing. In China the rapidly increasing number of smartphone owners have opened new ways for consumer communication to companies operating in China. Therefore it is important for companies to know Chinese social media and its restrictions. Finnish company that is starting to operate in China has to keep in mind the cultural differences as well as the social media restrictions, as cultur- al differences have an impact on the communication in every situation. This thesis offers Finnish companies a good basis on the cultural differences and information what to keep in mind when planning strategies for social media usage in China. The research was conducted by interviewing Finnish companies currently operating in China. The data collected via interviews was used to create few guidelines, which can help companies to increase their performance in Chinese social media. ...
 
Keywords
Kiinan sosiaalinen media Kulttuurierot Kiinan internetsensuuri markkinointi sosiaalisessa mediassa Suomalaiset yritykset Kiinassa sosiaalinen media kulttuurierot Internet sensuuri markkinointi yritykset Kiina
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201509233241

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25550]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat 

    Myntti, Aleksi (2018)
    Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ...
  • Cultural differences in Ibero-Nordic communications : perceptions about Finnish and Colombian negotiators 

    Vaahterikko-Mejía, Päivi (University of Jyväskylä, 2001)
    Päivi Vaahterikko-Mejía selvittää väitöstutkimuksessaan, millainen kuva latinalais-amerikkalaisilla neuvottelijoilla on kolumbialaisista ja suomalaisista neuvottelijoista, ja minkälaisia kulttuurieroja suomalaisten ja ...
  • Sosiaalisessa mediassa tapahtuvan finanssimainonnan rooli kuluttajien kokemukseen riskistä 

    Ajanko, Maisa (2023)
    Sosiaalinen media kasvattaa suosiotaan jatkuvasti niin kuluttajien, kuin yritystenkin keskuudessa ja sosiaalisen median käyttäjiä on jo lähes 60 % maailman väestöstä. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille mahdollisuuden ...
  • Millaisia ansaintamalleja henkilöbrändäys mahdollistaa sosiaalisessa mediassa 

    Manninen, Sofia (2020)
    Sosiaalinen media on kehittänyt yritysten ansaintamalleja, muuttanut strategioita ja luonut uusia liiketoimintamalleja. Teknologisen kehityksen mahdollistamat, uudet ansaintamallit ovat mielenkiintoisia, koska ne haastavat ...
  • Brändinhallinta sosiaalisessa mediassa 

    Tukiainen, Milla (2020)
    Kandidaatintutkielma perehtyy brändinhallintaan sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa käydään läpi brändiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvät käsitteet ja perehdytään sosiaalisen median vaikutuksiin brändinhallinnassa. ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre