dc.contributor.advisor | Pirkkalainen, Henri | |
dc.contributor.author | Siirtola, Atte | |
dc.date.accessioned | 2015-09-14T14:25:46Z | |
dc.date.available | 2015-09-14T14:25:46Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46812 | |
dc.description.abstract | Tässä kandidaatintutkielmassa kuvataan mobiilipelien omaksumista ja hyväksymistä olemassa olevien mallien ja muiden näkökulmien kautta. Tutkielmassa kuvataan myös mobiilipelien historiaa ja nykypäivää, miten olemassa olevat mallit eivät suoraan sovellu mobiilipelien tutkimiseen ja millaisien heuristiikkojen avulla voidaan luoda toimiva mobiilipeli ja miten ne edesauttavat omaksumista. Tutkielma koostuu aihepiirin ja siihen liittyvän historian kuvauksesta, olemassa olevien mallien kuvauksesta, mobiilipelien omaksumisen tekijöistä, mobiilipelien pelattavuusheuristiikkojen pohdinnasta sekä käytetyistä lähteistä. | fi |
dc.description.abstract | This bachelors' thesis will give insight about the adoption and acceptance of mobile games through existing models and other such perspectives. In this thesis is also portrayed the history and present day of mobile games, how existing models can't be used to study mobile games as they are and how to use suitable heuristics to create a working mobile game and how these heuristics help to induce adoption. This plan consists of describing the aforementioned field of research and its history, the detailed description of the subject of research, the description of the existing models, the crucial factors of the adoption of mobile games, reflection on playability heuristics and the used references. | en |
dc.format.extent | 27 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | Omaksuminen | |
dc.subject.other | TAM-malli | |
dc.subject.other | UTAUT-malli | |
dc.subject.other | koettu nautinto | |
dc.subject.other | sosiaalisuus | |
dc.subject.other | pelattavuus | |
dc.subject.other | pelattavuusheuristiikka | |
dc.subject.other | helppokäyttöisyys | |
dc.title | Mobiilipelien omaksuminen | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201509142867 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.date.updated | 2015-09-14T14:25:47Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |