Mobiilipelien omaksuminen
Tässä kandidaatintutkielmassa kuvataan mobiilipelien omaksumista ja hyväksymistä olemassa olevien mallien ja muiden näkökulmien kautta. Tutkielmassa kuvataan myös mobiilipelien historiaa ja nykypäivää, miten olemassa olevat mallit eivät suoraan sovellu mobiilipelien tutkimiseen ja millaisien heuristiikkojen avulla voidaan luoda toimiva mobiilipeli ja miten ne edesauttavat omaksumista. Tutkielma koostuu aihepiirin ja siihen liittyvän historian kuvauksesta, olemassa olevien mallien kuvauksesta, mobiilipelien omaksumisen tekijöistä, mobiilipelien pelattavuusheuristiikkojen pohdinnasta sekä käytetyistä lähteistä. This bachelors' thesis will give insight about the adoption and acceptance of mobile games through existing models and other such perspectives. In this thesis is also portrayed the history and present day of mobile games, how existing models can't be used to study mobile games as they are and how to use suitable heuristics to create a working mobile game and how these heuristics help to induce adoption. This plan consists of describing the aforementioned field of research and its history, the detailed description of the subject of research, the description of the existing models, the crucial factors of the adoption of mobile games, reflection on playability heuristics and the used references.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5407]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
LTSP-järjestelmän omaksuminen : oppilaitosten omaksumispäätökseen vaikuttavat tekijät
Nukari, Eero (2007) -
Examining consumers' intention, behavior, and beliefs in mobile banking adoption and continuous usage
Shaikh, Aijaz Ahmed (University of Jyväskylä, 2016)Changing consumer behavior continues to have a profound impact on digital banking adoption and prolonged usage in developed and emerging markets. Several factors influence the consumer decision journey when choosing ... -
Verkkosivustojen omaksumiseen vaikuttavat tekijät
Mäkinen, Sakari (2016)Tässä tutkielma käsiteltiin verkkosivustojen omaksumista ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Tutkielmassa tutustuttiin aluksi teknologian omaksumiseen yleisellä tasolla, ja syvennyttiin sitten tarkemmin verkkosivustoihin. ... -
Vertaileva analyysi live coding -sävellysympäristöihin
Nieminen, Juho (2010)Tässä tutkielmassa selvitetään mitä live coding on ja tutustutaan nel- jään live coding -sävellysympäristöön aloittelijan näkökulmasta. Ohjelmia vertail- laan neljän piirteen avulla ensisijaisesti käytettävyyden ja helpon ... -
Poliisien asenteet jatkuvaa oppimista kohtaan työn kontekstissa
Saari, Linnea (2021)Työelämä on murroksessa yhteiskunnan muuttuessa yhä enemmän tietovetoisemmaksi. Työelämässä vaadittava osaaminen vaatii työsidonnaisen osaamisen lisäksi enenevissä määrin henkisiä sekä siirrettäviä taitoja. Jatkuva oppiminen ...