Show simple item record

dc.contributor.advisorPirkkalainen, Henri
dc.contributor.authorSiirtola, Atte
dc.date.accessioned2015-09-14T14:25:46Z
dc.date.available2015-09-14T14:25:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46812
dc.description.abstractTässä kandidaatintutkielmassa kuvataan mobiilipelien omaksumista ja hyväksymistä olemassa olevien mallien ja muiden näkökulmien kautta. Tutkielmassa kuvataan myös mobiilipelien historiaa ja nykypäivää, miten olemassa olevat mallit eivät suoraan sovellu mobiilipelien tutkimiseen ja millaisien heuristiikkojen avulla voidaan luoda toimiva mobiilipeli ja miten ne edesauttavat omaksumista. Tutkielma koostuu aihepiirin ja siihen liittyvän historian kuvauksesta, olemassa olevien mallien kuvauksesta, mobiilipelien omaksumisen tekijöistä, mobiilipelien pelattavuusheuristiikkojen pohdinnasta sekä käytetyistä lähteistä.fi
dc.description.abstractThis bachelors' thesis will give insight about the adoption and acceptance of mobile games through existing models and other such perspectives. In this thesis is also portrayed the history and present day of mobile games, how existing models can't be used to study mobile games as they are and how to use suitable heuristics to create a working mobile game and how these heuristics help to induce adoption. This plan consists of describing the aforementioned field of research and its history, the detailed description of the subject of research, the description of the existing models, the crucial factors of the adoption of mobile games, reflection on playability heuristics and the used references.en
dc.format.extent27
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherOmaksuminen
dc.subject.otherTAM-malli
dc.subject.otherUTAUT-malli
dc.subject.otherkoettu nautinto
dc.subject.othersosiaalisuus
dc.subject.otherpelattavuus
dc.subject.otherpelattavuusheuristiikka
dc.subject.otherhelppokäyttöisyys
dc.titleMobiilipelien omaksuminen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201509142867
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2015-09-14T14:25:47Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record