Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMoilanen, Panu
dc.contributor.authorMikkonen, Riku
dc.date.accessioned2015-06-16T04:42:19Z
dc.date.available2015-06-16T04:42:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46326
dc.description.abstractTutkielmassa perehdytään virtuaalihyödykkeeseen mobiilipeleissä ja niiden ostamiseen johtaviin tekijöihin. Pääasiallisena tarkoituksena on löytää tekijöitä, jotka johtavat pelaajan ostamaan virtuaalihyödykkeitä mobiilipeleissä käyttäen mikrotransaktioita. Koska aiempaa tutkimusta aihealueesta ei ole, käytetään tämän tutkimuksen pohjana teorioita aiemmasta tutkimuksesta jotka liittyvät tutkittavaan aiheeseen. Näitä ovat mobiilipelaamiseen motivaatioiden tutkimus, virtuaalihyödykkeistä ja niiden ostoon liittyvä tutkimus sekä mobiiliostamisen halukkuutteen vaikuttavia tekijöitä käsittelevä tutkimus. Tutkielmassa esitel- lään mobiilipelien kehitys ja virtuaalihyödykkeiden käsite. Tämän jälkeen tu- tustutaan peleihin sitouttaviin tekijöihin, virtuaalihyödykkeisiin ja pelaajien ennakkoasenteisiin virtuaalihyödykkeiden ostamiseen. Tätä seuraavassa kappa- lessa tutkintaan mobiiliostamisen motivaattoreita ja tutustutaan luottamuksen merkitykseen mobiiliostamisessa. Viimeisessä kappaleessa esitetään neljä kes- keistä tekijää, jotka vaikuttavat kuluttajan aikomukseen ostaa mikrotransaktioil- la. Nämä ovat teknisen toteutuksen laadukkuus, mikrotransaktiot peliprogres- sion edistäjinä, mikrotransaktioiden helppokäyttöisyys ja ostettavien virtuaali- hyödykkeiden ominaisuudet. Näiden pohjalta pystytään jatkotutkimusta varten laatimaan tutkimusmalli, jolla voidaan tarkemmin mitata käyttäjien mikrotran- saktioihin johtaviin tekijöihin.fi
dc.description.abstractThe object of the thesis is to find factors that lead towards a customer buying virtual goods in Mobile Games. Due to lack of previous research in regards to Microtransactions in Mobile Games, the research uses literature from fields close to the subject. These fields include literature from the field of Virtual Goods research, research on motivations towards Mobile Gaming and research on Mobile Commerce. The first chapter of the thesis introduces the field of mo- bile games and the following chapter introduces Virtual Goods as they are dis- cussed in the literature. After that, the factors that motivate players to play mo- bile games are discussed. The thesis moves on to introduce factors that influ- ence players to buy Virtual Goods and also Player preconceptions about buying virtual goods. The following chapter introduces trust as a concept in M- Commerce and also discusses the factors influencing M-Commerce. The final chapter combines all of the previous theories to present 4 factors that influence a customer’s purchase decision towards Microtransactions. The 4 factors are the level of technical aspects of the game, microtransactions as a tool of game pro- gression, ease of use with microtransactions and the features of the Virtual Goods. The factors brought forward by the thesis can be used in formulating a model for future research to clarify the factors that influence players to buy us- ing microtransactions.en
dc.format.extent31
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherMobiilipelit
dc.subject.otherMikrotransaktiot
dc.subject.otherMobiiliostaminen
dc.titleMobiilipelien virtuaalihyödykkeiden ostoon johtavat tekijät
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201506162333
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2015-06-16T04:42:20Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot