Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorIsömöttönen, Ville
dc.contributor.authorPesonen, Lise-Lotte
dc.date.accessioned2015-03-31T06:10:51Z
dc.date.available2015-03-31T06:10:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1469033
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45584
dc.description.abstractJo muutamia vuosia yksi koulutusmaailman ajankohtaisista käsitteistä on ollut Blended learning eli sulautuva oppiminen tai sulautuva opetus. Sulautuva opetus on menetelmä, jossa yhdistyy niin kontakti- kuin verkko-opetus. Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää opiskelijan näkökulmasta, käytetäänkö sulautuvaa opetusta Jyväskylän yliopiston tiedekunnissa ja kokevatko opiskelijat sulautuvan opetuksen tukevan heidän oppimista ja opiskeluaan. Tutkimuksen myötä kartoitettiin myös opiskelijoiden omia kokemuksia sulautuvan opetuksen hyvistä ja huonoista puolista. Työ pohjautuu kyselytutkimukseen, jonka kohderyhmä oli Jyväskylän yliopiston perustutkinto-opiskelijat. Kyselyyn vastasi yhteensä 601 opiskelijaa. Suurimmalla osalla opiskelijoista 97 % (581 kpl) oli kokemusta sulautuvasta opetuksesta omissa opinnoissaan. Pääsääntöisesti opiskelijat kokivat sulautuvan opetuksen tukevan heidän opintojaan. Opiskelijoiden keskuudessa herätti kuitenkin huolta se, että sulautuvan opetuksen seurauksena opiskelijoiden keskinäinen ja opiskelijan ja opettajan välinen vuorovaikutus mahdollisesti hankaloituu.fi
dc.description.abstractFor a few years now blended learning has been one of the topical issues in education. Blended learning is best described as a mixture of face-to-face and online teaching and learning. The aim of this study was to find out from the student’s point of view if blended learning is used in the faculties of the University of Jyväskylä and does blended learning support the students’ learning and studying. The study was also set out to learn the pros and cons that students have faced with blended learning. This study is based on a survey, whose target group was the students of the university of Jyväskylä. Altogether 601 students answered the survey. According to the results, 97 % of the students who answered the survey had encountered blended learning during their studies. Students mainly found the use of blended learning to be supportive of their studies. On the other hand, students were concerned about the possible negative effect blended learning might have on student-student and student-teacher interaction.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (67 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherJyväskylän yliopisto
dc.titleSulautuva opetus Jyväskylän yliopistossa, opiskelijanäkökulma
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201503311531
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2015-03-31T06:10:52Z
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysosulautuva opetus
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.subject.ysoyliopistot
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot