Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorJalkanen, Juha
dc.contributor.authorTaalas, Peppi
dc.contributor.editorKauppinen, Merja
dc.contributor.editorRautiainen, Matti
dc.contributor.editorTarnanen, Mirja
dc.date.accessioned2015-02-17T06:41:07Z
dc.date.available2015-02-17T06:41:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJalkanen, J., & Taalas, P. (2015). Oppimisen rajapinnoilla yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa. In M. Kauppinen, M. Rautiainen, & M. Tarnanen (Eds.), <i>Rajaton tulevaisuus : kohti kokonaisvaltaista oppimista. Ainedidaktiikan symposium Jyväskylässä 13.-14.2.2014</i> (pp. 63-79). Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry. Ainedidaktisia tutkimuksia, 8. <a href="http://hdl.handle.net/10138/153212" target="_blank">http://hdl.handle.net/10138/153212</a>
dc.identifier.otherCONVID_24559478
dc.identifier.otherTUTKAID_65275
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45338
dc.description.abstractArtikkelin tavoitteena on luoda katsaus opiskelijoiden kokemuksiin yliopisto-opintojen eroista lukio-opintoihin verrattuna ja tunnistaa niistä erityisesti viestintä- ja kieliopintoihin liittyviä haasteita. Tutkimuksen aineisto on kerätty vuosina 2012 ja 2014 kaikille Jyväskylän yliopiston opiskelijoille suunnatulla kyselyllä. Tätä artikkelia varten tarkasteluun on valittu kyselyn laadullisista osioista ne, jotka valottavat yliopistoopintojen kielellisiä ja viestinnällisiä haasteita. Aineisto on analysoitu laadullisen sisällönanalyysin avulla. Tutkimuksessa havaittiin, että haasteet liittyvät erityisesti tiedeyhteisön kielenkäyttö- ja toimintatapoihin sosiaalistumiseen. Työelämässä vaadittavaan asiantuntijaosaamiseen peilattuna yliopisto-opinnot eroavat sekä käytänteiltään että tekstilajeiltaan. Tulosten valossa viestintä- ja kieliosaamisen kehittyminen näyttäytyy keskeisenä osana opiskelijoiden tietokäytänteitä ja asiantuntijuutta.fi
dc.format.extent207
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen ainedidaktinen tutkimusseura ry
dc.relation.ispartofRajaton tulevaisuus : kohti kokonaisvaltaista oppimista. Ainedidaktiikan symposium Jyväskylässä 13.-14.2.2014
dc.relation.ispartofseriesAinedidaktisia tutkimuksia
dc.relation.urihttp://hdl.handle.net/10138/153212
dc.subject.otheryliopisto-opinnot
dc.subject.otherviestintä- ja kieliopinnot
dc.subject.othertekstikäytänteet
dc.titleOppimisen rajapinnoilla yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201502161322
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.contributor.oppiaineKieletfi
dc.contributor.oppiaineLanguagesen
jyx.tutka.ksnameRajaton tulevaisuus : kohti kokonaisvaltaista oppimista : ainedidaktiikan symposium Jyväskylässä 13.-14.2.2014
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2015-02-16T16:30:06Z
dc.relation.isbn978-952-5993-15-8
dc.type.coarbook part
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange63-79
dc.relation.issn1799-9596
dc.type.versionacceptedVersion
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoasiantuntijuus
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15085


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot