dc.contributor.author | Jalkanen, Juha | |
dc.contributor.author | Taalas, Peppi | |
dc.contributor.editor | Kauppinen, Merja | |
dc.contributor.editor | Rautiainen, Matti | |
dc.contributor.editor | Tarnanen, Mirja | |
dc.date.accessioned | 2015-02-17T06:41:07Z | |
dc.date.available | 2015-02-17T06:41:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Jalkanen, J., & Taalas, P. (2015). Oppimisen rajapinnoilla yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa. In M. Kauppinen, M. Rautiainen, & M. Tarnanen (Eds.), <i>Rajaton tulevaisuus : kohti kokonaisvaltaista oppimista. Ainedidaktiikan symposium Jyväskylässä 13.-14.2.2014</i> (pp. 63-79). Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry. Ainedidaktisia tutkimuksia, 8. <a href="http://hdl.handle.net/10138/153212" target="_blank">http://hdl.handle.net/10138/153212</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_24559478 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_65275 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45338 | |
dc.description.abstract | Artikkelin tavoitteena on luoda katsaus opiskelijoiden kokemuksiin
yliopisto-opintojen eroista lukio-opintoihin verrattuna ja tunnistaa niistä
erityisesti viestintä- ja kieliopintoihin liittyviä haasteita. Tutkimuksen
aineisto on kerätty vuosina 2012 ja 2014 kaikille Jyväskylän yliopiston
opiskelijoille suunnatulla kyselyllä. Tätä artikkelia varten tarkasteluun
on valittu kyselyn laadullisista osioista ne, jotka valottavat yliopistoopintojen
kielellisiä ja viestinnällisiä haasteita. Aineisto on analysoitu
laadullisen sisällönanalyysin avulla. Tutkimuksessa havaittiin, että
haasteet liittyvät erityisesti tiedeyhteisön kielenkäyttö- ja toimintatapoihin
sosiaalistumiseen. Työelämässä vaadittavaan asiantuntijaosaamiseen
peilattuna yliopisto-opinnot eroavat sekä käytänteiltään että tekstilajeiltaan.
Tulosten valossa viestintä- ja kieliosaamisen kehittyminen
näyttäytyy keskeisenä osana opiskelijoiden tietokäytänteitä ja asiantuntijuutta. | fi |
dc.format.extent | 207 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry | |
dc.relation.ispartof | Rajaton tulevaisuus : kohti kokonaisvaltaista oppimista. Ainedidaktiikan symposium Jyväskylässä 13.-14.2.2014 | |
dc.relation.ispartofseries | Ainedidaktisia tutkimuksia | |
dc.relation.uri | http://hdl.handle.net/10138/153212 | |
dc.subject.other | yliopisto-opinnot | |
dc.subject.other | viestintä- ja kieliopinnot | |
dc.subject.other | tekstikäytänteet | |
dc.title | Oppimisen rajapinnoilla yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201502161322 | |
dc.contributor.laitos | Monikielisen akateemisen viestinnän keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Centre for Multilingual Academic Communication | en |
dc.contributor.oppiaine | Kielet | fi |
dc.contributor.oppiaine | Languages | en |
jyx.tutka.ksname | Rajaton tulevaisuus : kohti kokonaisvaltaista oppimista : ainedidaktiikan symposium Jyväskylässä 13.-14.2.2014 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2015-02-16T16:30:06Z | |
dc.relation.isbn | 978-952-5993-15-8 | |
dc.type.coar | book part | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 63-79 | |
dc.relation.issn | 1799-9596 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | asiantuntijuus | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15085 | |