dc.contributor.author | Salo, Olli-Pekka | |
dc.date.accessioned | 2014-11-19T12:49:13Z | |
dc.date.available | 2014-11-19T12:49:13Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Salo, O.-P. (2014). Miten tehdä hyvästä kielenopetuksesta entistä parempaa?. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>11.11.2014</i>(Marraskuu). <a href="http://www.kieliverkosto.fi/article/kielitaitotavoitteet-saavutettiin-mutta-tyoskentelytavoissa-ja-asenteissa-kehitettavaa/" target="_blank">http://www.kieliverkosto.fi/article/kielitaitotavoitteet-saavutettiin-mutta-tyoskentelytavoissa-ja-asenteissa-kehitettavaa/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_23980610 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_63669 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44695 | |
dc.description.abstract | Opetushallitus arvioi keväällä 2013 perusopetuksen päättövaiheessa olleiden oppilaiden kielitaitoa A-ruotsissa ja neljässä tavallisimmin opiskellussa vieraassa kielessä. Arvioinnilla selvitettiin, miten opetussuunnitelman perusteissa (2004) ilmaistut oppimistavoitteet on saavutettu, ja mitkä oppilaan taustatekijät ja oppimisympäristön piirteet selittävät oppimistuloksia. Vaikka kielelliset tavoitteet saavutettiin pääosin hyvin, niin kehittämistarpeita havaittiin erityisesti oppituntien työtavoissa ja oppilaiden käsityksissä. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti | |
dc.relation.uri | http://www.kieliverkosto.fi/article/kielitaitotavoitteet-saavutettiin-mutta-tyoskentelytavoissa-ja-asenteissa-kehitettavaa/ | |
dc.subject.other | kielisalkku | |
dc.subject.other | kielitietoisuus | |
dc.subject.other | kieltet | |
dc.subject.other | opetussuunnitelmauudistus | |
dc.subject.other | language assessment | |
dc.title | Miten tehdä hyvästä kielenopetuksesta entistä parempaa? | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201411193300 | |
dc.contributor.laitos | Normaalikoulu | fi |
dc.contributor.laitos | Teacher Training School | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2014-11-19T12:30:44Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | Marraskuu | |
dc.relation.volume | 11.11.2014 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | autenttisuus | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | oppimistulokset | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | perusopetus | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11872 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8587 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p19327 | |