Kielitaitotavoitteet saavutettiin, mutta työskentelytavoissa ja asenteissa kehitettävää
Härmälä, M., & Hildén, R. (2014). Kielitaitotavoitteet saavutettiin, mutta työskentelytavoissa ja asenteissa kehitettävää. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11.11.2014(Marraskuu). http://www.kieliverkosto.fi/article/kielitaitotavoitteet-saavutettiin-mutta-tyoskentelytavoissa-ja-asenteissa-kehitettavaa/
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Opetushallitus arvioi keväällä 2013 perusopetuksen päättövaiheessa olleiden oppilaiden kielitaitoa A-ruotsissa ja neljässä tavallisimmin opiskellussa vieraassa kielessä. Arvioinnilla selvitettiin, miten opetussuunnitelman perusteissa (2004) ilmaistut oppimistavoitteet on saavutettu, ja mitkä oppilaan taustatekijät ja oppimisympäristön piirteet selittävät oppimistuloksia. Vaikka kielelliset tavoitteet saavutettiin pääosin hyvin, niin kehittämistarpeita havaittiin erityisesti oppituntien työtavoissa ja oppilaiden käsityksissä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/kielitaitotavoitteet-saavutettiin-mutta-tyoskentelytavoissa-ja-asenteissa-kehitettavaa/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23978828
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"I could give up many things but not that" : teachers' and pupils' experiences of using the European Language Portfolio in assessment
Peltola, Sonja (2015)Arviointi on olennainen osa opetusta ja oppimista kouluissa. Kielitaidon arviointiin vaikuttavat käsitykset kielitaidosta ja aikojen saatossa kielitaidon arviointi on muuttunut lähes mekaanisesta kielitaidon osa-alueiden ... -
Assessing foreign language listening comprehension by means of the multiple-choice format : processes and products
Anckar, Joanna (University of Jyväskylä, 2011) -
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task
Phan, Nhan; von Zansen, Anna; Kautonen, Maria; Voskoboinik, Ekaterina; Grosz, Tamas; Hilden, Raili; Kurimo, Mikko (International Speech Communication Association, 2024)We propose a framework to address several unsolved challenges in second language (L2) automatic speaking assessment (ASA) and feedback. The challenges include: 1. ASA of visual task completion, 2. automated content grading ... -
CaptainA self-study mobile app for practising speaking : task completion assessment and feedback with generative AI
Phan, Nhan; von Zansen, Anna; Kautonen, Maria; Grosz, Tamas; Kurimo, Mikko (International Speech Communication Association, 2024)We introduce the CaptainA mobile app, designed to meet the needs of second language (L2) learners engaged in self-study of Finnish, with potential applicability to other languages. Our app can provide automatic speaking ... -
New data, benchmark and baseline for L2 speaking assessment for low-resoure languages
Kurimo, Mikko; Getman, Yaroslav; Voskoboinik, Ekaterina; Al-Ghezi, Ragheb; Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; von Zansen, Anna; Hilden, Raili; Kronholm, Sirkku; Huhta, Ari; Linden, Krister (International Speech Communication Association, 2023)The development of large multilingual speech models provides the possibility to construct high-quality speech technology even for low-resource languages. In this paper, we present the speech data of L2 learners of Finnish ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.