Sosiaalinen media osaksi Keski-Suomen Osuuspankin viestintää
Sosiaalinen media on mullistanut vuorovaikutus- ja viestintätapoja. Markkinointiviestinnän yksisuuntainen monologi on vaihtunut internetvälitteiseksi yhteisölliseksi vuorovaikutukseksi, joka voidaan helposti kohdentaa. Sosiaalinen media avaa tiedon ja taidon kaikkien saataville ja pakottaa myös organisaatiot avoimempaan ja läpinäkyvämpään viestintään ja muuttamaan viestinnän rakennetta.
Tämän tutkimuksen tavoitteena on luoda toimintasuunnitelma Keski-Suomen Osuuspankin sosiaalisen median näkyvyydelle ja siinä toimimiselle. Lisäksi tämän tutkimuksen tarkoitus on integroida sosiaalinen media osaksi pankin viestintä- ja markkinointisuunnitelmaa sekä saada aikaan organisaatiotason muutosta ja oppimista aiheesta. Toimintasuunnitelma ja uuden toimintamallin käyttöönotto suunniteltiin kuusivai-heisesti toimintatutkimusta hyväksi käyttäen vuoden 2013 aikana. Toimintatutkimus on tutkimusta, jonka avulla pyritään ratkaisemaan erilaisia käytännön ongelmia, parantamaan sosiaalisia käytäntöjä sekä ymmärtämään niitä entistä syvällisemmin esimerkiksi työyhteisössä.
Tutkimus käynnistyi nykytilanteen kartoituksella, jonka perusteella voitiin todeta, että Keski-Suomen Osuuspankilla on hyvät edellytykset onnistuneeseen sosiaalisen median näkyvyyteen ja tulosten perusteella luotiin konkreettinen toimintasuunnitelma, joka painottui pääasiassa Facebook-tekemisiin. Suunnitelmallisen tekemisen seurauksena pankin Facebook-yhteisön koko kasvoi seurantajakson aikana 400:sta 2500:aan, tuotettu sisältö monipuolistui ja some-tekeminen saatiin luonnolliseksi osaksi viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevien henkilöiden arkea ja toimenpiteiden suunnittelua.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Business customers' attitudes toward social media marketing
Palojärvi, Terhi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ... -
Vuorovaikutteisuus Suomen luonnonsuojeluliiton Facebook-viestinnässä
Pulliainen, Esko (2016)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää Suomen vanhimman ympäristöjärjestön, Suomen luonnonsuojeluliiton Facebook-viestintää sen aktiivisuuden, viestintäfunktioiden ja niiden aiheuttamien reaktioiden kautta. ... -
Suomalaisten musiikkiartistien markkinointitavat Facebookissa : sisällönanalyysi viiden artistin Facebook-päivityksistä
Hytönen, Emma-Karoliina (2014)Työn tarkoituksena oli selvittää, millaista markkinointia suomalaiset artistit käyttävät Facebookissa. Lisäksi selvi-tettiin, onko markkinointiviestintä tutkittavien artistien kohdalla kommunikoivaa. Kolmanneksi tarkoituksena ... -
Taidemusiikin markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa : tapaustutkimus Jyväskylä Sinfoniasta
Rönkä, Petra (2015)Taidemusiikin markkinointiviestintä ilmiönä ei ole uusi: sen juuret ovat 1800-luvulla alkaneessa taidemusiikin murroksessa. Taidemusiikin markkinointiviestintä on verrattavissa muihin musiikkia koskeviin teksteihin. Keskeistä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.