Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > Näytä aineisto

Sosiaalinen media osaksi Keski-Suomen Osuuspankin viestintää

Thumbnail
Katso/Avaa
600.1 Kb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Tekijät
Riitesuo, Mirva
Päivämäärä
2014
Oppiaine
YhteisöviestintäOrganizational Communication

 
Sosiaalinen media on mullistanut vuorovaikutus- ja viestintätapoja. Markkinointiviestinnän yksisuuntainen monologi on vaihtunut internetvälitteiseksi yhteisölliseksi vuorovaikutukseksi, joka voidaan helposti kohdentaa. Sosiaalinen media avaa tiedon ja taidon kaikkien saataville ja pakottaa myös organisaatiot avoimempaan ja läpinäkyvämpään viestintään ja muuttamaan viestinnän rakennetta. Tämän tutkimuksen tavoitteena on luoda toimintasuunnitelma Keski-Suomen Osuuspankin sosiaalisen median näkyvyydelle ja siinä toimimiselle. Lisäksi tämän tutkimuksen tarkoitus on integroida sosiaalinen media osaksi pankin viestintä- ja markkinointisuunnitelmaa sekä saada aikaan organisaatiotason muutosta ja oppimista aiheesta. Toimintasuunnitelma ja uuden toimintamallin käyttöönotto suunniteltiin kuusivai-heisesti toimintatutkimusta hyväksi käyttäen vuoden 2013 aikana. Toimintatutkimus on tutkimusta, jonka avulla pyritään ratkaisemaan erilaisia käytännön ongelmia, parantamaan sosiaalisia käytäntöjä sekä ymmärtämään niitä entistä syvällisemmin esimerkiksi työyhteisössä. Tutkimus käynnistyi nykytilanteen kartoituksella, jonka perusteella voitiin todeta, että Keski-Suomen Osuuspankilla on hyvät edellytykset onnistuneeseen sosiaalisen median näkyvyyteen ja tulosten perusteella luotiin konkreettinen toimintasuunnitelma, joka painottui pääasiassa Facebook-tekemisiin. Suunnitelmallisen tekemisen seurauksena pankin Facebook-yhteisön koko kasvoi seurantajakson aikana 400:sta 2500:aan, tuotettu sisältö monipuolistui ja some-tekeminen saatiin luonnolliseksi osaksi viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevien henkilöiden arkea ja toimenpiteiden suunnittelua. ...
Asiasanat
Keski-Suomen Osuuspankki Toimintatutkimus Facebook pankit sosiaalinen media viestintä markkinointiviestintä Keski-Suomi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201411103217

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat [25543]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.

  • Business customers' attitudes toward social media marketing 

    Palojärvi, Terhi (2018)
    Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ...
  • Vuorovaikutteisuus Suomen luonnonsuojeluliiton Facebook-viestinnässä 

    Pulliainen, Esko (2016)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää Suomen vanhimman ympäristöjärjestön, Suomen luonnonsuojeluliiton Facebook-viestintää sen aktiivisuuden, viestintäfunktioiden ja niiden aiheuttamien reaktioiden kautta. ...
  • Esimiesten ja toimihenkilöiden näkemyksiä muutosprosessista : tapaustutkimus Nordea Pankki Oyj Keski-Suomen "Tulevaisuuden konttori" -muutoshankkeesta 

    Häkkinen, Leena (2009)
  • Fomo-kuluttaminen nuorten kuluttajien keskuudessa sosiaalisen median kontekstissa 

    Hakkarainen, Lotta (2023)
    ’Fear of missing out’ eli ‘fomo’ on tunnettu ilmiö erityisesti nuorten keskuudessa. Merkittävä fomo-käsitteeseen liittyvä tekijä on sosiaalinen media, joka on myös merkittävä markkinointikanava, jossa tavoitetaan erityisesti ...
  • Sponsorointiin liittyvä markkinointiviestintä jääkiekon Liigaseurojen sosiaalisen median yhteisöpalveluissa 

    Laitinen, Mikko (2020)
    Tutkimuksen tavoitteena on kuvata, miten jääkiekon Liigaseurat hyödyntävät sosiaalisen median yhteisöpalveluja sponsorointiin liittyvässä markkinointiviestinnässä ja millaisia näkökulmia niiden käyttöön liitetään. Lisäksi ...
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste

Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.
Open Science Centre