University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Sosiaalinen media osaksi Keski-Suomen Osuuspankin viestintää

Thumbnail
View/Open
600.1Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Riitesuo, Mirva
Date
2014
Discipline
YhteisöviestintäOrganizational Communication

 
Sosiaalinen media on mullistanut vuorovaikutus- ja viestintätapoja. Markkinointiviestinnän yksisuuntainen monologi on vaihtunut internetvälitteiseksi yhteisölliseksi vuorovaikutukseksi, joka voidaan helposti kohdentaa. Sosiaalinen media avaa tiedon ja taidon kaikkien saataville ja pakottaa myös organisaatiot avoimempaan ja läpinäkyvämpään viestintään ja muuttamaan viestinnän rakennetta. Tämän tutkimuksen tavoitteena on luoda toimintasuunnitelma Keski-Suomen Osuuspankin sosiaalisen median näkyvyydelle ja siinä toimimiselle. Lisäksi tämän tutkimuksen tarkoitus on integroida sosiaalinen media osaksi pankin viestintä- ja markkinointisuunnitelmaa sekä saada aikaan organisaatiotason muutosta ja oppimista aiheesta. Toimintasuunnitelma ja uuden toimintamallin käyttöönotto suunniteltiin kuusivai-heisesti toimintatutkimusta hyväksi käyttäen vuoden 2013 aikana. Toimintatutkimus on tutkimusta, jonka avulla pyritään ratkaisemaan erilaisia käytännön ongelmia, parantamaan sosiaalisia käytäntöjä sekä ymmärtämään niitä entistä syvällisemmin esimerkiksi työyhteisössä. Tutkimus käynnistyi nykytilanteen kartoituksella, jonka perusteella voitiin todeta, että Keski-Suomen Osuuspankilla on hyvät edellytykset onnistuneeseen sosiaalisen median näkyvyyteen ja tulosten perusteella luotiin konkreettinen toimintasuunnitelma, joka painottui pääasiassa Facebook-tekemisiin. Suunnitelmallisen tekemisen seurauksena pankin Facebook-yhteisön koko kasvoi seurantajakson aikana 400:sta 2500:aan, tuotettu sisältö monipuolistui ja some-tekeminen saatiin luonnolliseksi osaksi viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevien henkilöiden arkea ja toimenpiteiden suunnittelua. ...
Keywords
Keski-Suomen Osuuspankki Toimintatutkimus Facebook pankit sosiaalinen media viestintä markkinointiviestintä Keski-Suomi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201411103217

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23396]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Business customers' attitudes toward social media marketing 

    Palojärvi, Terhi (2018)
    Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ...
  • Vuorovaikutteisuus Suomen luonnonsuojeluliiton Facebook-viestinnässä 

    Pulliainen, Esko (2016)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää Suomen vanhimman ympäristöjärjestön, Suomen luonnonsuojeluliiton Facebook-viestintää sen aktiivisuuden, viestintäfunktioiden ja niiden aiheuttamien reaktioiden kautta. ...
  • Esimiesten ja toimihenkilöiden näkemyksiä muutosprosessista : tapaustutkimus Nordea Pankki Oyj Keski-Suomen "Tulevaisuuden konttori" -muutoshankkeesta 

    Häkkinen, Leena (2009)
  • Taidemusiikin markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa : tapaustutkimus Jyväskylä Sinfoniasta 

    Rönkä, Petra (2015)
    Taidemusiikin markkinointiviestintä ilmiönä ei ole uusi: sen juuret ovat 1800-luvulla alkaneessa taidemusiikin murroksessa. Taidemusiikin markkinointiviestintä on verrattavissa muihin musiikkia koskeviin teksteihin. Keskeistä ...
  • Suomalaisten musiikkiartistien markkinointitavat Facebookissa : sisällönanalyysi viiden artistin Facebook-päivityksistä 

    Hytönen, Emma-Karoliina (2014)
    Työn tarkoituksena oli selvittää, millaista markkinointia suomalaiset artistit käyttävät Facebookissa. Lisäksi selvi-tettiin, onko markkinointiviestintä tutkittavien artistien kohdalla kommunikoivaa. Kolmanneksi tarkoituksena ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre