dc.contributor.author | Vaarala, Heidi | |
dc.date.accessioned | 2014-10-22T05:22:38Z | |
dc.date.available | 2014-10-22T05:22:38Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Vaarala, H. (2014). Tviitaten ja höyläten. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>7.10.2014</i>(Lokakuu 2014). <a href="http://www.kieliverkosto.fi/article/tviitaten-ja-hoylaten/" target="_blank">http://www.kieliverkosto.fi/article/tviitaten-ja-hoylaten/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_23908980 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_63223 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44471 | |
dc.description.abstract | Eroavatko kielenoppijoiden arjen toiminnot ja luokkahuoneen tapahtumat liiaksi toisistaan? Miten oppijan arkea ja oppimista voisi tuoda lähemmäs toisiaan? Tässä artikkelissa tarkastelen tviittejä, jotka opiskelijat ovat kirjoittaneet osana suomi toisena kielenä -tekstikurssia Jyväskylän yliopiston kielikeskuksessa. Aluksi pohdin sitä, millaisia kieleen liittyviä tviittejä aineistossa on ja miten ne mahdollistavat vuorovaikutuksessa oppimisen. Sen jälkeen tarkastelen sitä, millaisia teknologiaan liittyviä tviittejä aineistosta löytyy ja miten ne tukevat oppimista. Lopuksi vertailen kieleen ja teknologiaan liittyviä tviittejä ja kysyn, voisiko sosiaalisen median käyttö toisen kielen opetuksen osana tuoda uutta virtaa luokkahuoneeseen. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti | |
dc.relation.uri | http://www.kieliverkosto.fi/article/tviitaten-ja-hoylaten/ | |
dc.subject.other | kielet | |
dc.subject.other | opetusteknolgoia | |
dc.subject.other | tviitit | |
dc.title | Tviitaten ja höyläten | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201410223072 | |
dc.contributor.laitos | Soveltavan kielentutkimuksen keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Centre for Applied Language Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Soveltava kielentutkimus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Applied language studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2014-10-22T03:30:04Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | Lokakuu 2014 | |
dc.relation.volume | 7.10.2014 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | teknologia | |
dc.subject.yso | Twitter | |
dc.subject.yso | sosiaalinen media | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24061 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2339 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24097 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20774 | |