Extended Music Education Enhances the Quality of School Life
Eerola, P.-S., & Eerola, T. (2014). Extended Music Education Enhances the Quality of School Life. Music Education Research, 16(1), 88-104. https://doi.org/10.1080/14613808.2013.829428
Published in
Music Education ResearchDate
2014Copyright
© 2013 Taylor & Francis. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Taylor & Francis.
The claim of whether music education can create social benefits in the school environment was tested in 10 Finnish schools with an extended music curricular class and control classes. The quality of school life (QSL) was assessed by a representative sample (N=735) of pupils at years 3 and 6 (9- and 12-years-olds). The results showed that extended music education enhances the QSL, particularly in areas related to general satisfaction about the school and a sense of achievement and opportunity for students. Differences related to the schools and gender did not account for the results. A follow-up study examined whether the increase in critical QSL variables was related to music. This analysis utilised data from other classes (N=98) with an extended curriculum (sports and visual arts). These classes did not confer similar benefits. Overall, the results imply that extended music education has a positive effect on the social aspects of schooling.
Publisher
Routledge; Research in Music Education ConferenceISSN Search the Publication Forum
1461-3808Keywords
Original source
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14613808.2013.829428Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23026273
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opetussuunnitelman tavoitteiden toteutuminen musiikkiluokalla
Söderlund, Linda (2004) -
Musiikillinen elämänkaari alakoulusta aikuisuuteen : tapaustutkimus musiikkiluokan merkityksestä ja musiikillisista elämäntarinoista
Pitkänen, Kirsi (2014)Tutkimuksen lähtökohtana ovat myönteiset muistot alakoulun musiikkiluokasta ja musiikin merkityksestä yksilön elämänkaaressa. Tutkimuksessa kartoitetaan muistoja musiikkiluokasta, musiikkiluokan merkitystä musiikillisessa ... -
Kuoron mahdollisuudet musiikkikasvatuksessa ja levytyksen merkitys kuoron kehittämisessä
Harinen, Heidi (2004) -
Yhteismusisointi vuorovaikutustapoja kehittämässä : jammailua koulussa ja firman palaverissa.
Hämäläinen, Matias (2020)Tämä kandidaatintutkielma on kartoittava tutkimus, jossa pohdin ja selvitän yhteismusisointitilanteiden myötä avautuvia mahdollisuuksia tuoda tarkastelun alaiseksi ihmistenvälisiä vuorovaikutustapoja, sekä mahdollisia ...