Show simple item record

dc.contributor.authorHiironen, Miia
dc.date.accessioned2014-06-24T13:04:29Z
dc.date.available2014-06-24T13:04:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1438022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43833
dc.description.abstractTiivistelmä – Abstract Tässä laadullisessa tutkimuksessa on ollut tarkoitus selvittää millaisena kokemuksena oppilaat ottavat prosessidraaman vastaan, kun sitä käytetään opetuksessa historian ja äidinkielen aineissa. Prosessidraamat on tehty koulu projektissa nimeltä :Draaman kuuma rooli, jossa oli kolme prosessidraama työpajaa: Seitsemän veljestä, Elisabet I ja Marco Polo. Seitsemän veljestä edusti äidinkieltä ja Elisabet I sekä Marco Polo historian oppiaineista tehtyjä prosessidraamoja. Aineisto tutkimuksessa koostui videoista, oppilaiden ja ohjaajan oppimispäiväkirjoista sekä kolmesta eri kyselystä, jotka toteutettiin projektin alussa, heti prosessidraamojen loputtua sekä muutaman kuukauden kuluttua. Myös prosessien aikana syntyi laajasti aineistoa oppilaiden piirroksista ja teksteistä. Aineistoa tutkittiin teemoittelemalla.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (73 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherProsessidraama
dc.subject.othertyötapa
dc.subject.otherhistorianopetus
dc.subject.otheräidinkielen opetus
dc.subject.otheralakoulu
dc.subject.otherdraamakasvatus
dc.subject.otherkokemuksellinen oppiminen
dc.title"Keskeneräinen draama" : kuinka prosessidraama muuttui työtavaksi alakoulussa historian ja äidinkielen oppitunneilla
dc.title.alternativeKuinka prosessidraama muuttui työtavaksi alakoulussa historian ja äidinkielen oppitunneilla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406242137
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosTaiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Art and Cultural Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTaidekasvatusfi
dc.contributor.oppiaineArt Educationen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2014-06-24T13:04:29Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi311
dc.subject.ysoprosessidraama
dc.subject.ysodraamakasvatus
dc.subject.ysotyötavat
dc.subject.ysoäidinkieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysohistoria
dc.subject.ysoalakoulu
dc.subject.ysokokemusoppiminen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record