dc.contributor.author | Hiironen, Miia | |
dc.date.accessioned | 2014-06-24T13:04:29Z | |
dc.date.available | 2014-06-24T13:04:29Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1438022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43833 | |
dc.description.abstract | Tiivistelmä – Abstract
Tässä laadullisessa tutkimuksessa on ollut tarkoitus selvittää millaisena kokemuksena oppilaat ottavat prosessidraaman vastaan, kun sitä käytetään opetuksessa historian ja äidinkielen aineissa. Prosessidraamat on tehty koulu projektissa nimeltä :Draaman kuuma rooli, jossa oli kolme prosessidraama työpajaa: Seitsemän veljestä, Elisabet I ja Marco Polo. Seitsemän veljestä edusti äidinkieltä ja Elisabet I sekä Marco Polo historian oppiaineista tehtyjä prosessidraamoja.
Aineisto tutkimuksessa koostui videoista, oppilaiden ja ohjaajan oppimispäiväkirjoista sekä kolmesta eri kyselystä, jotka toteutettiin projektin alussa, heti prosessidraamojen loputtua sekä muutaman kuukauden kuluttua. Myös prosessien aikana syntyi laajasti aineistoa oppilaiden piirroksista ja teksteistä. Aineistoa tutkittiin teemoittelemalla. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (73 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | Prosessidraama | |
dc.subject.other | työtapa | |
dc.subject.other | historianopetus | |
dc.subject.other | äidinkielen opetus | |
dc.subject.other | alakoulu | |
dc.subject.other | draamakasvatus | |
dc.subject.other | kokemuksellinen oppiminen | |
dc.title | "Keskeneräinen draama" : kuinka prosessidraama muuttui työtavaksi alakoulussa historian ja äidinkielen oppitunneilla | |
dc.title.alternative | Kuinka prosessidraama muuttui työtavaksi alakoulussa historian ja äidinkielen oppitunneilla | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201406242137 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Art and Cultural Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Taidekasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Art Education | en |
dc.subject.method | Kvalitatiivinen tutkimus | |
dc.date.updated | 2014-06-24T13:04:29Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 311 | |
dc.subject.yso | prosessidraama | |
dc.subject.yso | draamakasvatus | |
dc.subject.yso | työtavat | |
dc.subject.yso | äidinkieli | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | historia | |
dc.subject.yso | alakoulu | |
dc.subject.yso | kokemusoppiminen | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |