Show simple item record

dc.contributor.authorPohjus, Merja
dc.date.accessioned2014-06-16T15:41:20Z
dc.date.available2014-06-16T15:41:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1437489
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43726
dc.description.abstractTämän työn tarkoituksena oli suunnitella kielikurssi, joka edistäisi puolustusvoimien henkilökunnan sotilasterminologian oppimista. Kurssin päätavoitteena oli käyttää täysipainoisesti konstruktivismiperustaista PVMoodlea oppimisessa, sekä sitouttaa oppijat yhteisölliseen oppimiseen, ottaen huomioon sotilaspedagogiikan oppimisen ohjaamisen KATRIKS periaatemallin (muistimalli, joka tukee oppimis- ja opetussuunnitelman laadintaa). Teoriataustassa käsitellään kohderyhmän mukaisesti aikuisoppimista, yhteisöllistä oppimista, sanaston oppimista, sekä verkon käyttöä oppimistapahtumassa. Teoreettisen osan perusteella luotiin PVMoodleen sanastokurssi. Kurssin painotus on konstruktiivisessa oppimisessa, ja miten sosiaaliset painopisteet voidaan huomioida kurssilla. Varsinaisessa sanastonoppimisosiossa päädyttiin käyttämään päämetodina sanaselityksiä (glosses). Oppilaat käyttävät kurssilla Moodlen ominaisuutta Glossary, johon he itse luovat valitsemansa sanat ja lisäävät viikkotehtävien mukaiset kohdat. Kurssimoduuli kestää neljä viikkoa, jonka jälkeen oppilaat valitsevat uuden tekstin ja uudet sanat opittavaksi valintansa mukaan. Kurssin oppilaat voivat vaikuttaa valittuihin teksteihin ja sanoihin. Kurssilla on käytössä myös muita Moodlen aktiviteetti-moduleita, joilla saadaan kurssiin yhteisöllisyyttä ja vertaistuen käyttöä tehtävissä.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (92 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherOnline learning
dc.subject.othercollaborative learning
dc.subject.otherMoodle
dc.subject.othervocabulary learning
dc.titleCollaborative web-based course to learn military English vocabulary on the FDFMoodle platform : how can collaboration based on the KATRIKS-model in military pedagogy be integrated into the course?
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406162040
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2014-06-16T15:41:20Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoverkko-oppiminen
dc.subject.ysoMoodle
dc.subject.ysosanastot
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysopuolustusvoimat
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright