Collaborative web-based course to learn military English vocabulary on the FDFMoodle platform : how can collaboration based on the KATRIKS-model in military pedagogy be integrated into the course?
Tämän työn tarkoituksena oli suunnitella kielikurssi, joka edistäisi puolustusvoimien henkilökunnan sotilasterminologian oppimista. Kurssin päätavoitteena oli käyttää täysipainoisesti konstruktivismiperustaista PVMoodlea oppimisessa, sekä sitouttaa oppijat yhteisölliseen oppimiseen, ottaen huomioon sotilaspedagogiikan oppimisen ohjaamisen KATRIKS periaatemallin (muistimalli, joka tukee oppimis- ja opetussuunnitelman laadintaa). Teoriataustassa käsitellään kohderyhmän mukaisesti aikuisoppimista, yhteisöllistä oppimista, sanaston oppimista, sekä verkon käyttöä oppimistapahtumassa.
Teoreettisen osan perusteella luotiin PVMoodleen sanastokurssi. Kurssin painotus on konstruktiivisessa
oppimisessa, ja miten sosiaaliset painopisteet voidaan huomioida kurssilla. Varsinaisessa sanastonoppimisosiossa päädyttiin käyttämään päämetodina sanaselityksiä (glosses). Oppilaat käyttävät kurssilla Moodlen ominaisuutta Glossary, johon he itse luovat valitsemansa sanat ja lisäävät
viikkotehtävien mukaiset kohdat. Kurssimoduuli kestää neljä viikkoa, jonka jälkeen oppilaat valitsevat uuden tekstin ja uudet sanat opittavaksi valintansa mukaan. Kurssin oppilaat voivat vaikuttaa valittuihin teksteihin ja sanoihin. Kurssilla on käytössä myös muita Moodlen aktiviteetti-moduleita, joilla saadaan kurssiin yhteisöllisyyttä ja vertaistuen käyttöä tehtävissä.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tasks that suit the learning of L2 English vocabulary in the Finnish middle school : teachers' and students' perspectives
Keski-Kastari, Marianne (2013)Tiivistelmä – Abstract Tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulun oppilaiden ja opettajien mielipiteitä sanaston oppimiseen suunnatuista tehtävistä; millaiset tehtävät heidän mielestään sopivat sanaston oppimiseen ... -
"It was all fun and games" : perceptions of English vocabulary acquisition via playing video games
Teittinen, Taija (2017)Videopelaaminen on yksi nykypäivän suosituimmista vapaa-ajan harrastuksista, ja sillä on tutkittu olevan monia positiivisia vaikutuksia. Pelaamisen suosion kasvu osoittautuu esimerkiksi kasvavina tuotantobudjetteina, jotka ... -
Vocabulary learning strategies of adult learners of English
Pietiläinen, Virpi (2023)Vieraan kielen sanaston oppiminen on keskeinen osa sujuvaa ja täsmällistä kielitaitoa. Sanaston oppimisstrategioita (vocabulary learning strategies) on tutkittu monissa maissa, mutta Suomessa vain vähän. Sanaston ... -
Foreign language anxiety among English university students during English distance classes
Kiviniemi, Oona (2021)Erilaiset tunteet ovat vahvasti läsnä eri oppimistilanteissa. Ne voivat vaikuttaa oppimiseen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Kielen oppimiseen liittyvää ahdistusta on tutkittu jo vuosikymmenten ajan. Kieliahdistus ... -
The Meaning and Use of Digital Learning Terms in Estonia, Hungary, Romania and Austria
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Leoste, Janika; Jõgi, Larissa; Väät, Sirly; Ferencz-Salamon, Alpár; Edit, Erősdi; Mäkelä, Tiina; Kankaanranta, Marja; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Katalin; Thrainer, Susanne (Tallinna ülikool, 2022)It is widely known that in order to communicate, interact and understand each other in different educational context , it is necessary to agree on the terms to be used and their meanings. The need for such agreements was ...