Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHytönen, Emma-Karoliina
dc.date.accessioned2014-06-06T06:37:00Z
dc.date.available2014-06-06T06:37:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1436648
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43643
dc.description.abstractTyön tarkoituksena oli selvittää, millaista markkinointia suomalaiset artistit käyttävät Facebookissa. Lisäksi selvi-tettiin, onko markkinointiviestintä tutkittavien artistien kohdalla kommunikoivaa. Kolmanneksi tarkoituksena oli tarkastella, toimivatko artistien päivitykset markkinoinnin osana vai onko niillä jokin muu tarkoitus. Tutkimuksen aineisto koostui viiden suomalaisen artistin puolen vuoden Facebook-päivityksistä sekä kaikesta artistien Facebook-sivuilla tapahtuneesta viestinnästä ja kommunikaatiosta yhden kuukauden ajalta. Ai-neistoa tarkasteltiin sisällönanalyysin keinoin markkinoinnin näkökulmasta. Tutkimus osoitti, että suomalaiset artistit käyttivät Facebookissa useita eri markkinointitapoja. Näistä yleisin oli sisältömarkkinointi. Lisäksi havaittiin, että erilaiset markkinointitavat sekoittuivat, ja yhdessä päivityk-sessä saattoi olla käytettynä useampaakin markkinointitapaa. Hyvin usein yhdistettiin kahta suosituinta markki-nointitapaa eli sisältömarkkinointia ja tarinamarkkinointia. Myös tapahtumamarkkinointiin yhdistettiin helposti muita markkinointitapoja. Tämän perusteella voisi päätellä, että monipuolisuus olisi oleellista tutkittavien artistien Facebook-markkinoinnissa. Tutkittavien artistien markkinointiviestinnän kommunikoivuus oli vaihtelevaa. Osalle artisteista kysymyksiin ja kommentteihin vastaaminen oli johdonmukaista, kun taas toiset reagoivat muiden käyttä-jien viesteihin satunnaisemmin. Ottamatta kantaa siihen, ovatko artistien Facebook-päivitykset tarkoitettu alun perin markkinoinniksi vai joksikin muuksi, voidaan olettaa, että ainakin tutkittavien artistien päivitykset toimivat tämän tutkimuksen perusteella osana heidän markkinointiaan.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (65 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherartistit
dc.subject.othermarkkinointi
dc.subject.othersosiaalinen media
dc.subject.otherfacebook
dc.subject.othersisällönanalyysi
dc.subject.othertähteys
dc.titleSuomalaisten musiikkiartistien markkinointitavat Facebookissa : sisällönanalyysi viiden artistin Facebook-päivityksistä
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406061952
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosMusiikin laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Musicen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineMusiikkitiedefi
dc.contributor.oppiaineMusicologyen
dc.subject.methodSisällönanalyysi
dc.date.updated2014-06-06T06:37:01Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3051
dc.subject.ysoviihdetaiteilijat
dc.subject.ysolaulajat
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysomarkkinointiviestintä
dc.subject.ysoFacebook
dc.subject.ysotähteys
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright