Equity and excellence : evidence for policy formulation to reduce the difference in PISA performance between Swedish speaking and Finnish speaking students in Finland
Julkaistu sarjassa
Tutkimusselosteita / Koulutuksen tutkimuslaitosPäivämäärä
2013Julkaisija
University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational ResearchISBN
978-951-39-5276-1ISSN Hae Julkaisufoorumista
2243-139XAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimusselosteita [38]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jämlikhet och resultat : forskningsresultat som kan användas för att minska skillnaderna i PISA-prestationer mellan svenskspråkiga och finskspråkiga elever
Brink, Satya; Nissinen, Kari; Vettenranta, Jouni (Jyväskylä Universitet, Pedagogiska forskningsinsitutet, 2013) -
The challenge for equity and excellence: Evidence for future successful action in bilingual Finland
Brink, Satya; Nissinen, Kari (University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2018)In 2013, the authors prepared a report on educational excellence and equity in Finland based on PISA 2009 data and asked the question “Could Finland achieve both excellence and equality goals in the coming decade? ... -
PISA 2012 : resultatnivån i de svenskspråkiga skolorna i Finland
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari; Stolt, Sofia; Vettenranta, Jouni (Jyväskylä universitet, pedagogiska forskningsinstitutet, 2014) -
Differences between students' PISA reading literacy scores and grading for mother tongue and literature at school : A geostatistical analysis of the Finnish PISA 2009 data
Harju-Luukkainen, Heidi; Vettenranta, Jouni; Ouakrim-Soivio, Najat; Bernelius, Venla (Umeå Universitet, 2016)In Finland, the national Core Curriculum for Basic Education defines the learning objectives along with the numerical grade to be given for good competence in each school subject in the final phase of basic education. ... -
School differences and inequities in educational outcomes : PISA 2000 results of reading literacy in Finland
Malin, Antero (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.