Huijaussivustot ja web-sivustojen luotettavuus
Tutkielmassa tarkastellaan, miten käyttäjät käyttävät internetiä, millä perusteel-
la käyttäjät valitsevat käyttämänsä verkkosivuston tai –palvelun, ja kuinka käyttäjät arvioivat
sivuston uskottavuutta ja luotettavuutta.
Tutkielma tarkastelee tekijöitä, jotka vaikuttavat käyttäjän arvioon sivuston uskottavuudesta
ja luotettavuudesta ja kertoo, miten ja millä menetelmin huijaussivustojen ylläpitäjät käyttä-
vät hyväkseen tätä tietoa. This document tells how user uses internet and chooses company or service in
internet. The Document opens how users evaluate credibility and security of the sites and
tells the main factors that have most affect in evaluating prosess. Document also discripes
how cybercriminals behind scamsites take advance on this information.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5361]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Students' evaluation of information during online inquiry : Working individually or in pairs
Kiili, Carita; Coiro, Julie; Räikkönen, Eija (Australian Literacy Educators' Association, 2019)Varying information quality and an increase of misinformation on the Internet accentuates the importance of supporting students’ competencies to critically evaluate information. This study compared how individuals and pairs ... -
Students evaluating Internet sources – From versatile evaluators to uncritical readers
Kiili, Carita; Laurinen, Leena; Marttunen, Miika (Baywood Publishing Company, 2008)The Internet is a significant information resource for students due to the ease of access it allows to a vast amount of information. As the quality of the information on the Internet varies, it is important that students ... -
Kalasteluviestintä ilmiönä ja kiireellisyyden kokemuksen vaikutus huijauksen onnistumiseen
Uusitalo, Minna (2019)Tässä tutkielmassa halutaan lisätä ymmärrystä kalasteluviestinnästä ilmiönä, sekä tarkastella kalasteluviesteissä käytettyjen, kiireellisyyden kokemusta lisäävien elementtien vaikutusta vastaanottajan toimintaan. Kiireellisyyden ... -
Käyttäjän manipulaation ehkäisy
Pirilä, Mikko (2019)Tässä tutkielmassa käydään läpi käyttäjän manipulaatiota, (engl. social engineering) tarkemmin sanottuna miten se ilmenee käytännössä ja miksi se on niin tehokas tapa tehdä tietoturvahyökkäys, sekä miten siihen voidaan ... -
Blogien uskottavuuden vaikutus kuluttajien asenteisiin suosittelua ja brandia kohtaan
Oksanen, Tytti (2016)Blogit ovat nykyään olennainen markkinointikanava ja osa kuluttajien ostoprosessia, sillä monet kuluttajat lukevat arvosteluja tuotteista ja palveluista blogeista ennen osto-päätöksen tekemistä. Blogit sisältävät kasvavassa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.