Show simple item record

dc.contributor.authorIkonen, Anni
dc.date.accessioned2013-12-10T15:19:03Z
dc.date.available2013-12-10T15:19:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1288875
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42630
dc.description.abstractOppijan autonomisuudella tarkoitetaan oppijan sisäistä kykyä hallita omaa oppimistaan, eli kykyä asettaa omia oppimistarpeita vastaavia tavoitteita, toimia näiden tavoitteiden mukaisesti, ja arvioida omaa etenemistä. Kirjallisuuden mukaan formaali opetus voi joko edistää tai ehkäistä oppijan autonomisuuden kehitystä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, missä määrin opiskelijoiden mielestä oppijan autonomisuutta edistetään lukion englannin kielen opetuksessa sekä kuinka tyytyväisiä opiskelijat ovat kokemaansa oppijan autonomisuuden edistämiseen. Tutkimuksen aineisto kerättiin kyselylomakkeella, jonka jälkeen aineisto analysoitiin kvantitatiivisesti. Tutkimuksen tulokset osoittavat ensinnäkin, että pääsääntöisesti lukio-opiskelijat kokivat oppijan autonomisuutta edistettävän lukion englannin kielen opetuksessa melko usein. Toisaalta tulokset osoittavat myös, että opiskelijat kokivat joitain oppijan autonomisuuden osa-alueita edistettävän useammin kuin toisia. Toisekseen tutkimustulosten perusteella voitiin päätellä, että lukio-opiskelijat olivat jokseenkin tyytyväisiä siihen, missä määrin he kokivat oppijan autonomisuutta edistettävän. Koska opiskelijoiden tyytyväisyys korreloi koetun oppijan autonomisuuden edistämisen kanssa, voitiin tulosten perusteella päätellä, että mitä enemmän opiskelijat kokivat oppijan autonomisuutta edistettävän, sitä tyytyväisempiä he olivat, ja päinvastoin. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että avoin keskustelu ja opetusmenetelmien reflektointi takaavat sen, että oppijan autonomisuuden kehitystä tuetaan opetuksessa tarpeeksi.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherlearner autonomy
dc.subject.otherpromoting learner autonomy
dc.subject.otherEnglish
dc.subject.otherformal English teaching
dc.titlePromotion of learner autonomy in the EFL classroom : the students' view
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201312102771
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2013-12-10T15:19:04Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysolukio
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysolukiolaiset
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record