Teacher written feedback : teachers' perceptions of given feedback
Kirjallinen tuottaminen on vakiinnuttanut asemansa osana englannin opiskelua suomalaisissa kouluissa. Erityisen tärkeä rooli osana kirjoitusprosessia ja opiskelijan kirjoittajana kehittymistä on opettajan antamalla kirjallisella palautteella. Opettajien näkökulmasta tehtävä ei kuitenkaan ole helppo, ja siksi on tarpeen kysyä, vastaavatko opettajien omat käsitykset hyvästä palautteesta heidän opiskelijoille antamaansa palautetta – tai kääntäen: onko opettajien antama palaute todellakin sitä, mitä he uskovat antavansa? Tässä tutkimuksessa kaksi lukion englanninopettajaa vastasi kyselylomakkeen kysymyksiin hyvästä kirjallisesta palautteesta ja omista palautteenantotavoistaan. Molemmilta opettajilta myös kerättiin yhden abiturienttiryhmän kirjoittamia ylioppilaskokeen harjoitusaineita, joihin tutkimukseen osallistuva opettaja oli kirjoittanut palautteensa ja jotka hän oli arvostellut. Opettajien kyselylomakevastauksia ja oppilasaineisiin kirjoittamaa palautetta vertailtiin ja saatiin selville, että yleensä palaute ja opettajien käsitykset vastasivat toisiaan palautteen määrään ja sisältöön liittyen, mutta he myös säästelivät kehusanojaan, vaikka uskoivat antavansa paljon positiivista palautetta ja tunnustusta hyvistä suorituksista.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teachers and upper secondary school students' views on the role of teacher feedback in motivating Finnish EFL students to improve their written skills
Vornanen, Katariina (2021)Opettajapalaute on merkittävä osa niin opettajien työtä kuin oppilaiden oppimisprosessia. Samalla tavalla myös oppilaiden motivaatio voi olla merkittävä tekijä oppimisen edistymisessä. Tässä tutkimuksessa kartoitetaan ... -
L2 writing and L2 written feedback in upper secondary schools as experienced by teachers
Manousou, Angeliki (2015)L2 written feedback is a multi-faceted issue and this is the reason behind the big number of studies that have been conducted on it. However, the majority of studies deal with learners’ opinions of teachers’ feedback or ... -
Students' perceptions about the use of oral feedback in EFL classrooms
Pirhonen, Noora (2016)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää lukiossa opiskelevien oppilaiden näkökulmia ja mielipiteitä yleisesti palautteen antoon liittyen. Pääpaino oli suullisessa palautteessa, ja tutkimus pyrki selvittämään, milloin, ... -
Svenskstuderandenas upplevelse av nyttan med feedback vid ett finskt universitet
Malminen, Meri (2023)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten ruotsinopiskelijat eräässä suomalaisessa yliopistossa kokivat yliopistossa saamansa palautteen. Tutkimuskysymykset liittyivät palautteen tyyppiin ja kohteeseen, sen ... -
Examining coaches' asynchronous written feedback in two blended ACT-based interventions for enhancing university students' wellbeing and reducing psychological distress : A randomized study
Räsänen, Panajiota; Muotka, Joona; Lappalainen, Raimo (Elsevier, 2023)Introduction Internet-delivered cognitive and behavioral interventions have been shown to be effective in enhancing university students' well-being and reducing symptoms of stress and depression. However, few studies have ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.