dc.contributor.author | Tiira, Tommi | |
dc.date.accessioned | 2013-06-19T12:30:47Z | |
dc.date.available | 2013-06-19T12:30:47Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41817 | |
dc.description.abstract | Tiira, Tommi
Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 35s.
Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma
Ohjaaja(t): Moilanen, Panu
Verkkopelejä pelaavien ihmisten määrä on lähivuosina kasvanut huomattavasti ja peleistä on tullut osa ihmisten arkipäivää. Älypuhelin löytyy nykyään reilus-ti yli miljardin ihmisen taskusta, tablet-laitteet kasvattavat suosiotaan jatkuvasti ja lisäksi perinteisemmin tietokoneella pelaavienkin määrä on kasvussa.
Peleissä käytetään useita erilaisia tapoja saada voittoa palveluntarjoajalle ja tässä tutkimuksessa käsittelen niistä yhtä, virtuaalihyödykkeiden myyntiä oikealla rahalla. Virtuaalihyödykkeiden myynti oikealla rahalla on nopeasti suosiotaan kasvattava ansaintalogiikka verkkopelien keskuudessa. Verkkopele-jä pelaavat miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ja he ostavat virtuaalihyödyk-keitä vuosittain monella miljardilla eurolla.
Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkimus virtuaalihyödykkeiden kauppaan vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimus keskittyy erityisesti virtuaali-hyödykkeen käsitteeseen, ihmisten motiiveihin ostaa virtuaalihyödykkeitä sekä virtuaalihyödykkeiden kysyntään vaikuttamiseen. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | virtuaalikuluttaminen | fi |
dc.subject.other | virtuaalitalous | fi |
dc.subject.other | virtuaalihyödyke | fi |
dc.subject.other | virtuaalimaailmat | fi |
dc.subject.other | verkkopeli | fi |
dc.subject.other | ostomotiivit | fi |
dc.title | Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä | fi |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201306192021 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |