University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina

Icon
186.1 Kb

Authors
Burtsov, Henri
Date
2011
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons.
You can request a copy of this thesis here

 
Burtsov, Henri Samuli Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Virtuaalitalous, eli virtuaalisilla esineillä käytävä kauppa yleistyy jatkuvasti. Yritykset kuitenkin suhtautuvat pelaajien väliseen oikealla rahalla käytävään virtuaaliesineiden kaupankäyntiin negatiivisesti. Tämän tutkielman tarkoitus on esitellä virtuaalitalous ilmiönä, sekä miten yritykset hyödyntävät tätä ilmiötä liiketoiminnassaan tällä hetkellä, sekä miten virtuaalitaloutta voitaisiin hyödyntää osana liiketoimintamallia nykyistä tehokkaammin. Tutkimusmenetelmänä on käytetty kirjallisuuskatsausta, jossa on tarkasteltu pääasiassa akateemista aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä aihetta käsitteleviä Internet-lähteitä. Tutkielmassa keskeisenä tuloksena todetaan, etteivät yritykset hyödynnä ilmiötä täysimittaisesti liiketoiminnassaan ja yritysten pyrkimykset estää sekundäärimarkkinoiden toiminta on käytännössä mahdotonta. Tutkielmassa esitetään malli, jolla yritykset voisivat hyödyntää sekundäärimarkkinoita osana liiketoimintamallia. ...
Keywords
virtuaalitalous MMO liiketoimintamallit virtuaalihyödykkeet virtuaaliomaisuus
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201103161895

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4406]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa 

    Saukonoja, Joel (2018)
    Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä ...
  • Etäopetusteknologioiden hyödyntäminen yrityksen henkilökunnan koulutuksessa 

    Pöyhönen, Kirsi (2007)
  • Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa 

    Massinen, Anni (2014)
    Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Koskelainen, Tiina ...
  • Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma 

    Hietala, Waltteri (2022)
    Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ...
  • Liiketoimintamalli-käsitteen hyödyntäminen yritysarkkitehtuurissa : teoreettinen tutkimus 

    Lintinen, Petri M. (2008)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre