Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina
Tekijät
Päivämäärä
2011Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Burtsov, Henri Samuli
Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 26 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma
Ohjaaja: Seppänen, Ville
Virtuaalitalous, eli virtuaalisilla esineillä käytävä kauppa yleistyy jatkuvasti. Yritykset
kuitenkin suhtautuvat pelaajien väliseen oikealla rahalla käytävään virtuaaliesineiden
kaupankäyntiin negatiivisesti.
Tämän tutkielman tarkoitus on esitellä virtuaalitalous ilmiönä, sekä miten yritykset
hyödyntävät tätä ilmiötä liiketoiminnassaan tällä hetkellä, sekä miten virtuaalitaloutta
voitaisiin hyödyntää osana liiketoimintamallia nykyistä tehokkaammin.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty kirjallisuuskatsausta, jossa on tarkasteltu pääasiassa
akateemista aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä aihetta käsitteleviä Internet-lähteitä.
Tutkielmassa keskeisenä tuloksena todetaan, etteivät yritykset hyödynnä ilmiötä
täysimittaisesti liiketoiminnassaan ja yritysten pyrkimykset estää
sekundäärimarkkinoiden toiminta on käytännössä mahdotonta. Tutkielmassa esitetään
malli, jolla yritykset voisivat hyödyntää sekundäärimarkkinoita osana
liiketoimintamallia.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Virtual goods sales : new requirements for business modelling?
Hamari, Juho (2009)Selling virtual goods is an increasingly popular revenue model for operators of social online services, examples of which are virtual worlds and social networking services. Compared to more traditional revenue models, such ... -
Elektronisen kauppapaikan soveltuvuuden arviointi : pk-yrityksen näkökulma
Rantonen, Hanna (2006) -
Liiketoimintamalli-käsitteen hyödyntäminen yritysarkkitehtuurissa : teoreettinen tutkimus
Lintinen, Petri M. (2008) -
Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
Massinen, Anni (2014)Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Koskelainen, Tiina ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa
Saukonoja, Joel (2018)Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.