Lähtökohdat liikuntaa opettavaksi luokanopettajaksi : nuoruuden kasvuympäristöt ja opettajankoulutus opettajuuden kehitystekijöinä
Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-5160-3ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
teachership physical education primary school teacher initial teacher education learning to teach teacher development opettajuus opettajankoulutus luokanopettajat nuoruus kasvuympäristö opiskelijat ammatillinen kehitys opettajat liikunta koululiikunta liikuntakasvatus opetus oppilaat liikunnanopettajat
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3178]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Being a teacher in England : teacher development in the biographies of three English primary school teachers
Löppönen, Heidi (2017)Tutkimuksessa tarkastelen kolmen eri-ikäisen englantilaisen alakoulun opettajan ammatillista kehittymistä elämäkerrallisen haastattelumenetelmän avulla. Tutkimusaihe on tärkeä, koska opettajan vaikutus koulun toimintaan ... -
Hyvä opettaja : luokanopettajaopiskelijat liikuntakokemustensa ja opettajuutensa tulkitsijoina
Kari, Jaana (University of Jyväskylä, 2016) -
Luokanopettajaksi opiskelevien kokemukset valmiuksistaan kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön
Pekkanen, Liisa (2015)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli, selvittää millaiset valmiudet luokanopettajaopiskelijat ovat saaneet kodin ja koulun välisen yhteistyön toteutukseen opinnoistaan. Erityisesti nä- kökulmana oli haastavien yhteistyötilanteiden ... -
Developing inclusive pre-service and in-service teacher education : Insights from Zanzibar primary school teachers
Juma, Said; Lehtomäki, Elina; Naukkarinen, Aimo (Concordia University College of Alberta, 2017)Developing inclusive teacher education to improve learning and schooling for all children is attracting increasing interest worldwide. This study examined teachers’ insights into the development of inclusive teacher ... -
Integrated initial and continuing training as a way of developing the professional agency of teachers and student teachers
Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Varpanen, Jan (Elsevier, 2020)In this paper, we discuss training aimed at supporting the professional agency of teachers and student teachers. Drawing on socio-cultural and post-structural theories, we conceptualize professional agency as achieved by ...