Lähtökohdat liikuntaa opettavaksi luokanopettajaksi : nuoruuden kasvuympäristöt ja opettajankoulutus opettajuuden kehitystekijöinä
Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-5160-3ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
teachership physical education primary school teacher initial teacher education learning to teach teacher development opettajuus opettajankoulutus luokanopettajat nuoruus kasvuympäristö opiskelijat ammatillinen kehitys opettajat liikunta koululiikunta liikuntakasvatus opetus oppilaat liikunnanopettajat
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3574]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Being a teacher in England : teacher development in the biographies of three English primary school teachers
Löppönen, Heidi (2017)Tutkimuksessa tarkastelen kolmen eri-ikäisen englantilaisen alakoulun opettajan ammatillista kehittymistä elämäkerrallisen haastattelumenetelmän avulla. Tutkimusaihe on tärkeä, koska opettajan vaikutus koulun toimintaan ... -
Pallo peliin ja opettajahuoneeseen kahville, vai onko sittenkään näin? : liikunnanopettajakelpoisuuden merkityksiä alakoulun liikunnanopetukseen
Heikkinen, Roosa-Mari; Nissinen, Sanni (2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, onko liikunnanopettajan kelpoisuudella vaikutusta alakoulun liikunnanopetukseen. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, mitä merkityksiä kumpikin kelpoisuus tuo liikunnanopetukseen, ... -
Luokanopettajaksi opiskelevien kokemukset valmiuksistaan kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön
Pekkanen, Liisa (2015)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli, selvittää millaiset valmiudet luokanopettajaopiskelijat ovat saaneet kodin ja koulun välisen yhteistyön toteutukseen opinnoistaan. Erityisesti nä- kökulmana oli haastavien yhteistyötilanteiden ... -
Kenen pitäisi opettaa alakoulun liikuntaa?
Salin, Kasper (Liikuntatieteellinen seura, 2023) -
Developing inclusive pre-service and in-service teacher education : Insights from Zanzibar primary school teachers
Juma, Said; Lehtomäki, Elina; Naukkarinen, Aimo (Concordia University College of Alberta, 2017)Developing inclusive teacher education to improve learning and schooling for all children is attracting increasing interest worldwide. This study examined teachers’ insights into the development of inclusive teacher ...