Hyvä opettaja : luokanopettajaopiskelijat liikuntakokemustensa ja opettajuutensa tulkitsijoina
Julkaistu sarjassa
Studies in sport, physical education and healthTekijät
Päivämäärä
2016Oppiaine
LiikuntapedagogiikkaMuu nimeke
Luokanopettajaopiskelijat liikuntakokemustensa ja opettajuutensa tulkitsijoinaJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-6523-5ISSN Hae Julkaisufoorumista
0356-1070Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3583]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lähtökohdat liikuntaa opettavaksi luokanopettajaksi : nuoruuden kasvuympäristöt ja opettajankoulutus opettajuuden kehitystekijöinä
Penttinen, Seppo (Jyväskylän yliopisto, 2003) -
Developing Future Physical Education Teachers' Intercultural Competence : The Potential of Intertwinement of Transformative, Embodied, and Critical Approaches
Siljamäki, Mariana Elisabet; Anttila, Eeva Helena (Frontiers Media SA, 2021)Purpose: This article is based on a study that explored learning processes related to intercultural competence of PE teacher trainees. The context of the study was the Faculty of Sport and Health Sciences at the University ... -
Students' perceptions of physical education teachers : Do perceptions differ by students' gender, age, and physical activity level?
Lyyra, Nelli; Palomäki, Sanna; Heikinaro-Johansson, Pilvikki (Jyväskylän yliopisto, 2024)BACKGROUND: The school environment and physical education (PE) classes in particular influence the attitude an individual develops toward physical activity. The student's perceptions of physical education, physical activity, ... -
A qualitative study of pre-service teachers’ experienced benefits and concerns of using motivational interaction in practice after a training course
Renko, Elina; Koski-Jännes, Anja; Absetz, Pilvikki; Lintunen, Taru; Hankonen, Nelli (Springer Science and Business Media LLC, 2022)Despite its positive effects on physical activity promotion, the motivational style of interaction by health professionals is not easily taken up, as shown by meta-analyses of training courses. The concerns professionals ... -
Social and Emotional Learning in Finnish Physical Education Teacher Education
Mäkinen, Tommi; Virtanen, Anne; Kostiainen, Emma (Human Kinetics, 2024)Purpose: Teachers’ social and emotional learning (SEL) skills play a central role in physical education to promote holistic youth development and physical activity. The purpose of this study was to explore what SEL skills ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.