Kemian opetuksen pitää vastata ajan haasteisiin
Lundell, J. (2013). Kemian opetuksen pitää vastata ajan haasteisiin. Kemia-Kemi, 40(2), 50-51.
Published in
Kemia-KemiAuthors
Date
2013Asiantuntijuutta, menetelmien hallintaa, laitteiden tuntemusta,
ongelmanratkaisun osaamista,uuden oppimisen kykyä,esiintymisen ja vuorovaikutuksen taitoja. Tulevat kemistit tarvitsevat näitä kaikkia. Yliopiston kemian opetuksen on uudistuttava vastaamaan sille esitettyihin haasteisiin.
Publisher
Kempulssi OyISSN Search the Publication Forum
0355-1628Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22379567
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kovalenttisen sidoksen ja ionisidoksen muodostuminen ja niiden opetus peruskoulussa ja lukiossa : kemian opetusohjelmat opetuksen tukena
Korvola, Timo; Niskanen, Petteri (1995)Tämän pro gradu-työn tarkoituksena on selvittää kovalenttisen sidoksen ja ionisidoksen opetusta peruskoulussa ja lukiossa, sekä tietokoneen mahdollisuuksia kemian opetuksen apuvälineenä. Selvitimme luonnontieteissä ... -
Kemian opetuksen toteutus ja vaikeudet viittomakielisessä perusopetuksessa
Oinas, Essi (2018)Tässä kandidaatin tutkielmassa on kartoitettu kemian opetuksen toteutuksen käytänteitä, vaikeuksia ja kokonaisvaltaista tilannetta perusopetuksessa. Kartoituksen perusteella kemian alan yhtenäisen ja ratifioidun viittomiston ... -
Rikospaikkatutkimus kokeellisen kemian opetuksen kontekstina
Roponen, Asmo (2017)Tämän tutkielman kirjallisuusosassa tarkasteltiin kemiaa luonnontieteenä, oppilaiden suhtautumista kemian opiskeluun ja suhtautumisen vaikutusta osaamiseen. Lisäksi selvitettiin kontekstisidonnaisen opetuksen mahdollisuuksia, ... -
Keitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina
Kiviniemi, Tiina; Nuora, Piia (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2017)Jotta opetusta voidaan tehokkaasti kehittää, tulisi tuntea sekä opiskelijoiden lähtötaso että opiskelijoiden ajattelussa tapahtuvat muutokset kurssin aikana. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella selvitettiin näitä ...