FPGA-piirien hyödyntäminen ultranopeassa automatisoidussa kaupankäynnissä
Ultranopeassa automatisoidussa kaupankäynnissä (HFT) aika on rahaa ja jo millisekunnin etu kilpailijoihin nähden voi tuottaa suurenkin voiton. Optimoinnin HFT-järjestelmän joka osissa nopeuttavat järjestelmää. FPGA-piirien käyttö voi nopeuttaa HFT-järjestelmää huomattavasti. Erityisesti FPGA-piiri soveltuu
markkinasyötteen käsittelyyn. FPGA-piireillä savutetaan 5-22 kertainen nopeus yleiskäyttöiseen suorittimeen nähden markkinasyötteen käsittelyssä In high-frequency trading (HFT) time is money. Even a one millisecond
advance to other traders can bring huge wins to the HFT system. Optimazations in
different parts of the HFT system can make system faster. Using FPGAs signifacantly decreases latency in the HFT system. FPGA is especially well fit in to decoding
and handling market data. FPGAs are 5-22 times faster in decoding market data
protocols than normal CPUs.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
Summanen, Antti (2012)Summanen, Antti Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Makkonen, Markus Ryhmäostaminen on merkittävä ... -
Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
Hakasalo, Linda (2012)Hakasalo, Linda Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Digitaalinen markkinointi ... -
Asiakastransaktioiden hyödyntäminen B2B SaaS-yrityksessä data-analytiikan avulla
Mutikainen, Iiro (2020)Tämä tutkimus on tietojärjestelmätieteen pro gradu -tutkielma, jonka tarkoituksena on data-analytiikkaa hyödyntäen selvittää, onko SaaS -yrityksen asiakkaiden transaktiodatasta mahdollista havaita ja visualisoida ... -
Chatbotit sähköisessä kaupankäynnissä : kuluttajien suhtautuminen ja vaikuttavat tekijät
Haikka, Henri (2024)Tekoälyn nopean kehityksen myötä myös chatbotit ovat kehittyneet nopeasti osaksi erilaisia verkkopalveluita. Erityisesti monet verkkokaupat ovat ottaneet asiakaspalvelussa käyttöön chatbotin, joka mahdollistaa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.