Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
Tekijät
Päivämäärä
2012Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Hakasalo, Linda
Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma
Ohjaaja(t): Seppänen, Ville
Digitaalinen markkinointi on yhä yleistyvämpi keino yrityksille markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan. Tällä hetkellä B2C-yritykset ovat hyödyntäneet digi-taalista markkinointia enemmän kuin B2B-yritykset, vaikka digitaalinen mark-kinointi on erittäin tehokas ja edullinen tapa myös osana B2B-yrityksen mark-kinointistrategiaa. Digitaalisen markkinoinnin hyödyntämismahdollisuuksia on olemassa paljon ja näitä mahdollisuuksia pystyvät myös B2B-yritykset tehok-kaasti hyödyntämään.
Tässä tutkielmassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä B2B-yrityksissä pyrkien löytämään keinoja tämän toteuttamiseen. Lisäksi käydään läpi hyödyntämiskeinojen mahdollisia etuja ja haasteita, joita toteuttamisessa ja ylläpitämisessä voi esiintyä. Tutkielma on kirjallisuuskatsaus, joka pohjautuu kirjallisuuteen, tieteellisiin artikkeleihin sekä tutkimuksiin ja julkaisuihin.
Tutkimustuloksista tulee ilmi, että myös B2B-yritykset pystyvät tehokkaasti ja edullisesti hyödyntämään digitaalista markkinointia muiden perinteisempien markkinointikeinojen ohella. Digitaalista markkinointia hyödyntäessä tulee myös ottaa huomioon edut ja haasteet, jotta se toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitaalisen markkinoinnin merkitys B2B-yrityksissä
Haverila, Santeri (2024)Digitalisaatio on tuonut paljon muutoksia yhteiskuntaan ja siinä samalla vaikuttanut myös markkinoinnin toimiin. Digitaalinen markkinointi on ottanut suurimman harppauksen Business-to-Consumer (B2C) yrityksissä, mutta ... -
Digitaalisen sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen suomalaisissa B2B-yrityksissä
Sällilä, Karoliina (2021)Tänä päivänä asiakkaat vieroksuvat päällekäyvää markkinointiviestintää. Markkinoinnissa on oleellista saada ansaittua asiakkaan huomio tuottamalla heille arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä. Digitaalinen sisältömarkkinointi ... -
Pienyrityksen liiketoiminnan parantaminen digitaalisen markkinoinnin avulla
Helander, Pirjo (2022)Digitaalisen markkinoinnin hyödyt tunnistetaan nykyisin lähes kaiken kokoisissa yrityksissä. Monissa pienyrityksissä – etenkin palveluita tarjoavissa tai pienissä kivijalkaliikkeissä, joissa ei ole verkkokauppaa ... -
Digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli pk-yrityksille
Lipiäinen, Heini; Karjaluoto, Heikki; Hakola, Liinamaaria (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2013)Digitaalisten välineiden käyttö on tullut lähtemättömäksi osaksi ihmisten arkea, mikä on haastanut myös yritykset pohtimaan uusia keinoja tavoittaa nykypäivän digikanavissa viihtyvät asiakkaat. Nopea muutos perinteisistä ... -
Digitaalisen markkinoinnin rooli B2B-liidien hankinnassa
Varis, Noora (2023)Uusasiakashankinta on välttämätöntä yrityksen kasvulle. Markkinoinnilla on merkittävä rooli uusasiakashankinnassa, sillä markkinoinnin eri toimenpiteiden yhtenä päätavoitteena on tuottaa tarpeeksi laadukkaita liidejä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.