Uskallusta ja uusia pedagogisia avauksia: Helsingin Suomalaisen Yhteiskoulun 125-vuotisjuhlateos
Kotilainen, S. (2012). Uskallusta ja uusia pedagogisia avauksia: Helsingin Suomalaisen Yhteiskoulun 125-vuotisjuhlateos. Agricolan kirja-arvostelut, 3.1.2012. http://agricola.utu.fi/julkaisut/kirja-arvostelut/index.php?id=1883
Published in
Agricolan kirja-arvostelutAuthors
Date
2012Suomen vanhimman suomenkielisen yhteiskoulun, Helsingin Suomalaisen Yhteiskoulun 125-vuotisjuhlateos sisältää paitsi historiikin koulun tähänastisista vaiheista, myös oppilas- ja opettajamatrikkelin. Kirja johdattaa lukijan useiden eri artikkelien myötä koulun arkeen, jota ovat värittäneet monet pedagogiset kokeilut. Kirjoittajat ovat koulun opettajia ja entisiä oppilaita. Tarkastelun pääpaino sijoittuu viime sotien jälkeisiin vuosikymmeniin. Rohkea koulu kuvaa havainnollisesti sitä, miten Suomalaisessa Yhteiskoulussa on aina haluttu etsiä uusia näkökulmia oppimiseen ja opettamiseen.
Arvioitu teos: Alanko, Anja-Liisa; Hietanen, Irmeli; Niiranen, Jukka; Uusi-Hallila, Tuula (toim.): Rohkea koulu: SYK Nervanderinkadulta Isonnevantielle. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2011.
Publisher
Suomen historiaverkkoISSN Search the Publication Forum
1796-704XKeywords
Original source
http://agricola.utu.fi/julkaisut/kirja-arvostelut/index.php?id=1883Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20969543
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
What is important in history teaching? Student class teachers’ conceptions
Tallavaara, Riitta; Rautiainen, Matti (UCL Press, 2020)In Finland, history is taught in comprehensive schools at both primary and secondary levels. In primary schools, teachers are qualified class teachers who study one or two history courses during their teacher education. ... -
Student teachers' experiences of participating in mixed peer mentoring groups of in-service and pre-service teachers in Finland
Korhonen, Hanna; Heikkinen, Hannu L.T.; Kiviniemi, Ulla; Tynjälä, Päivi (Pergamon, 2017)This article examines from the student perspective a new Finnish model of teacher development that uses the peer group mentoring (PGM) method for combining pre-service and in-service teacher education. Reflective reports ... -
Distance foreign language education in Finland : a comparison of conceptions and attitudes toward the use of distance education tools among foreign language teacher students and distance EFL teachers
Eela, Lauri (2020)Etäopetus on kasvava opetustapa, jolla on pitkä historia ja jonka vaikutuksia kieltenoppimiseen on maailmalla laajasti tutkittu. Tämä kiinnostus etäopetuksen vaikutuksista erityisesti kielten opetukseen on perusteltua ... -
"You can't get an A by just being positive" : factors behind English teachers' student assessment practices in Finland
Karilainen, Laura; Tirkkonen, Henrika (2013)Oppilasarviointi on tärkeä osa englanninopettajien työtä. Oppilasarviointi voi vaikuttaa merkittävästi mm. oppilaan opiskelumotivaatioon ja tämän takia opettajan onkin tärkeää miettiä arviointiansa tarkasti. Oppilasarvioinnissa ... -
Multilingualism in First- Year Student Teachers’ Visualisations of Their Professional Futures in Finland and Brazil
Ruohotie-Lyhty, Maria; Camargo Aragão, Rodrigo; Pitkänen-Huhta, Anne (Multilingual Matters, 2025)