Flerspråkighet i barns vardag – En handledning för pedagoger som arbetar med små barn
Hertzberg, V. & Sallinen, J. (2012, 1.6.2012). Flerspråkighet i barns vardag – En handledning för pedagoger som arbetar med små barn. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/touko-kesakuu-2012/
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Flerspråkighet är en allt vanligare verklighet för barn i Europa. För att barnen skall kunna utveckla sina språk behöver de språkligt rika miljöer samt medvetna vuxna omkring sig. Därför har Folkhälsan inom det EU-stödda projektet MELT (Multilingual Early Language Transmission) utarbetat ett handledningsmaterial för pedagoger på daghem samt en guide om barns språkutveckling för föräldrar till flerspråkiga barn. Denna artikel ger en överblick av projektet samt presenterar handledningsmaterialet.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/touko-kesakuu-2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ett materialpaket för svenskspråkig språkdusch : vardagspedagogik för 3-5 -åringar
Ylitalo, Emilia; Syväsalo, Eerika (2024)Tämän tutkielman tarkoituksena oli luoda materiaalipaketti 3–5-vuotiaiden lasten ruotsinkieliseen kielisuihkutoimintaan osana suomenkielistä varhaiskasvatusta. Materiaalipaketin oleellisimmat teoreettiset lähtökohdat ovat ... -
Tarinoin ja kansanlauluin potkua kulttuurintuntemukseen ja kieltenopiskeluun
Karjula, Kaarina; Kauppinen, Merja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2012)Sastamalan Opistossa on otettu koppi varhaisesta kieltenopetuksesta. Opisto on ollut viime vuosina aktiivinen Euroopan unionin kielten ja kulttuurien opetusta koskevissa hankkeissa. Tavoitteena on ollut innostaa alakoululaisia ... -
Varhaisen kielenoppimisen haasteita ja käytänteitä Euroopassa
Mård-Miettinen, Karita (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2012)Euroopan komissio asetti vuoden 2009 lopussa avoimen koordinaatiomenetelmän (OMC, Open Method of Coordination) työryhmän "Early language learning" pohtimaan ennen kouluikää tarjottavan kieltä ja kielellistä tietoisuutta ... -
Kieliystävät-toiminta Vaasan varhaiskasvatuksessa - Språkvännernas verksamhet inom småbarnspedagogiken i Vasa
Raunio, Miia; Antila, Nina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Vaasan kaupungin varhaiskasvatuksessa on vuodesta 2016 toteutettu Kieliystävät-toimintaa. Kieliystävät-toiminnassa maistellaan lapsiryhmän kotikieliä arjen tilanteissa. Toimintaa ohjaa varhaiskasvatuksen henkilöstö omassa ... -
”Se on vaa niinku semmonen tårta på tårta niinku semmonen lisä eikä mistään pois” : föräldrars erfarenheter av svenskspråkig språkduschverksamhet på ett daghem i Egentliga Finland
Ylitalo, Emilia (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millaisia ajatuksia ja kokemuksia päiväkotilasten vanhemmilla on ruotsinkielisestä kielisuihkutustoiminnasta. Lisäksi tarkoituksena on selvittää millaisia hyötyjä kielisuihkutuksella ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.