dc.contributor.author | Ruohotie-Lyhty, Maria | |
dc.date.accessioned | 2012-11-09T10:17:37Z | |
dc.date.available | 2012-11-09T10:17:37Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Ruohotie-Lyhty, M. (2012, 5.9.2012). Vastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/ | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40215 | |
dc.description.abstract | Tavassa ymmärtää kieli ja kielenopetus on tapahtunut huomattava teoreettinen muutos viime vuosikymmenien aikana. Käytännön kielenopetuksen muutokset kouluissa ovat kuitenkin olleet hitaita. Muutosprosessin ymmärtämisessä opettajatutkimus on keskeisessä asemassa. Vastavalmistuneiden opettajien käytännön kielenopetuksen muotoutumista ja käsityksiä kielestä oppiaineena selvitettiin Maria Ruohotie-Lyhdyn väitöstutkimuksessa 3-4 ensimmäisen työvuoden aikana. Tulokset nostavat esille opettajankoulutukseen ja kouluihin liittyviä kehittämishaasteita. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti | |
dc.relation.uri | http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/ | |
dc.subject.other | kielet | fi |
dc.subject.other | opetus | fi |
dc.subject.other | opettajat | fi |
dc.subject.other | tutkimus | fi |
dc.title | Vastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuus | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201211092896 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.volume | Syyskuu | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |