Tuotesuunnittelun semanttisia perusteita etsimässä : kognitiivinen ja historiallinen lähestymistapa tuotesemantiikan teoriaan
Authors
Date
1993Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Taideteollisuuden hyvät, pahat ja ristiriitaiset : kriisikeskustelua muotoilusta 1970-luvun Suomessa
Vannesluoma, Paula (2011)Työssä on perehdytty taideteollisuuden kriisikeskusteluun, jota käytiin 1970-luvun loppupuolella Helsingin Sanomien kulttuurisivuilla sekä alan ammatillisissa julkaisuissa. Debattiin osallistui sisustusarkkitehtejä, teollisia ... -
Inhimillisen ymmärtämisen perustaa etsimässä : näkökulma Peter Winchin teoriaan ihmisen ymmärtämisestä, kielestä ja käyttäytymisestä
Relander, Mikko (2008)Tutkielmassa käsitellään englantilaisen filosofin Peter Winchin (1926-1997) näkemystä yhteiskuntatutkimuksen filosofisista perusteista. Tutkielma keskittyy pääasiassa Winchin teokseen The Idea of a Social Sciences and its ... -
Kulttuuriteollisuus valistuksen dialektiikan ilmentymänä : aktuaalista filosofiaa etsimässä
Korhonen, Arttu (2006)Tämän tutkielman motivaationa on turhautuminen länsimaisen filosofian perinteeseen ja erityisesti filosofian kyvyttömyyteen kuvata ihmisyyttä ja jokapäiväistä ihmistodellisuutta sellaisenaan. Teoreettisella tasolla filosofit ... -
Kognitiiviset merkityssuhteet Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen yleisurheiluseuranimistössä
Kotilainen, Tino (2024)Tutkielma käsittelee Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen alueella sijaitsevien yleisurheiluseurojen nimien merkityksiä. Tutkielman tavoitteena on selvittää, millainen yleisurheiluseuranimistön suhde on kognitiivisiin ...