Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorToivakka, Anssi
dc.date.accessioned2012-06-26T05:12:04Z
dc.date.available2012-06-26T05:12:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38094
dc.description.abstractToivakka, Anssi Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kanditaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalisen median roolia osallistavan markkinoinnin strategian luomisessa. Tarkoituksena on esitellä kirjallisuuskatsauksen avulla, mitä mahdollisuuksia, haasteita ja ongelmia sosiaalinen media, ja erityisesti Facebook, asettaa yrityksen markkinointistrategian ja –keinojen kehittämiselle. Sosiaalinen media määritellään yleisesti Web 2.0 -teknologiaa hyödyntäviksi Internet-sovelluksiksi, joissa käyttäjät voivat luoda ja jakaa erilaista sisältöä verkkoympäristössä. Sosiaalisen median viitekehyksessä Facebook nähdään erityisesti sosiaalisia suhteita, sisältöjen vaihtoa ja verkkoyhteisöjä painottavana mediana, jossa markkinointiympäristö, -strategia ja keinot poikkeavat perinteisistä. Sosiaalisen median markkinointistrategia painottaa yhteisöllisyyden pohjalta rakentuvaa osallistavaa markkinointia, jossa vuorovaikutus yritysten ja asiakkaiden välillä ja erityisesti asiakkaiden kesken on aktiivista ja jossa sisällön tai tuotteen kiinnostavaksi tai hyödylliseksi kokeminen sekä siihen liittyvät palvelut ovat olennaisia. Osallistavan markkinoinnin keinoina esitellään tiedonhankintaa ja jakelua edistävää avointa keskustelua, parviälyä, joukkoistamista, viraalimarkkinointia ja meemejä. Johtopäätöksissä arvioidaan osallistavan markkinoinnin strategiaa ja keinoja ja verrataan niitä perinteiseen markkinointiin. Lopuksi esitellään joitakin osallistavan markkinoinnin tulevaisuuden näkymiä ja jatkotutkimusideoita.fi
dc.language.isofin
dc.subject.othersosiaalinen mediafi
dc.subject.othermarkkinointifi
dc.subject.otherosallistava strategiafi
dc.titleOsallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201206261953
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons.en
dc.rights.accessrightsLuettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot