dc.contributor.author | Toivakka, Anssi | |
dc.date.accessioned | 2012-06-26T05:12:04Z | |
dc.date.available | 2012-06-26T05:12:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38094 | |
dc.description.abstract | Toivakka, Anssi
Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s.
Tietojärjestelmätiede, Kanditaatintutkielma
Ohjaaja: Seppänen, Ville
Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalisen median roolia osallistavan
markkinoinnin strategian luomisessa. Tarkoituksena on esitellä
kirjallisuuskatsauksen avulla, mitä mahdollisuuksia, haasteita ja ongelmia
sosiaalinen media, ja erityisesti Facebook, asettaa yrityksen
markkinointistrategian ja –keinojen kehittämiselle. Sosiaalinen media
määritellään yleisesti Web 2.0 -teknologiaa hyödyntäviksi Internet-sovelluksiksi,
joissa käyttäjät voivat luoda ja jakaa erilaista sisältöä verkkoympäristössä.
Sosiaalisen median viitekehyksessä Facebook nähdään erityisesti sosiaalisia
suhteita, sisältöjen vaihtoa ja verkkoyhteisöjä painottavana mediana, jossa
markkinointiympäristö, -strategia ja keinot poikkeavat perinteisistä. Sosiaalisen
median markkinointistrategia painottaa yhteisöllisyyden pohjalta rakentuvaa
osallistavaa markkinointia, jossa vuorovaikutus yritysten ja asiakkaiden välillä
ja erityisesti asiakkaiden kesken on aktiivista ja jossa sisällön tai tuotteen
kiinnostavaksi tai hyödylliseksi kokeminen sekä siihen liittyvät palvelut ovat
olennaisia. Osallistavan markkinoinnin keinoina esitellään tiedonhankintaa ja
jakelua edistävää avointa keskustelua, parviälyä, joukkoistamista,
viraalimarkkinointia ja meemejä. Johtopäätöksissä arvioidaan osallistavan
markkinoinnin strategiaa ja keinoja ja verrataan niitä perinteiseen
markkinointiin. Lopuksi esitellään joitakin osallistavan markkinoinnin
tulevaisuuden näkymiä ja jatkotutkimusideoita. | fi |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | sosiaalinen media | fi |
dc.subject.other | markkinointi | fi |
dc.subject.other | osallistava strategia | fi |
dc.title | Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201206261953 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. | en |
dc.rights.accessrights | Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella. | fi |