University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Un voyage en Finlande, c'est un voyage au pays du père Noël, là où les rêves deviennent réalité : L'image de la Finlande sur les sites Internet français des tour-opérateurs

Thumbnail
View/Open
212.7 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Leino, Eeva
Date
2012
Discipline
Romance philologyRomaaninen filologia

 
Tämän tutkielman korpuksena on käytetty seitsemän ranskalaisen matkanjärjestäjän nettisivua. Tutkimuksessa tutkitaan näiden sivujen luomaa Suomi-kuvaa ja nähdään, miten eri tekijät, kuten brändäys, stereotypiat, tuotevalinnat ja kohderyhmät, voivat vaikuttaa maakuvan muodostamiseen. Tutkimuksessa myös verrataan ranskalaisten matkanjärjestäjien ja MEK:n, Matkailun edistämiskeskuksen, Suomi-kuvaa.
Keywords
Suomi-kuva maakuva maabrändi brändäys stereotypia kohdemarkkinointi matkanjärjestäjä matkailu
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201205301759

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4410]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • "Finland - where everything is extraordinary" : representations of Finland in tourism brochures between 1973 and 2008 

    Sourander, Lasse (2009)
  • Brändätty maa : Suomi 19:llä vuosisadalla, Maabrändiraportti ja This Is Finland kansakunnan näyteikkunoina 

    Hiltunen, Kaisa; Saresma, Tuija; Sääskilahti, Nina; Vallius, Antti (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2017)
  • In the middle of nowhere : communicating identity on a municipality website 

    Kylliäinen, Jenni (2021)
    Tämän tutkimuksen tarkoitus on tutkia, minkälainen brändi-identiteetti Sallan kunnan nettisivujen etusivulta välittyy ja millä tavoin. Tutkimuksessa käytettiin multimodaalista, kriittistä diskurssianalyysiä, joka pohjautui ...
  • Branding Finland on the Internet : images and stereotypes in Finland's tourism marketing 

    Winter, Carolin (2009)
  • Einsame Ruhe in unberührter Natur : Vorstellungen von Reisewerbebildern der Region Kainuu : eine Befragungsuntersuchung unter potenziellen deutschen Finnlandreisenden 

    Seppänen, Satu (2006)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre